Замисляли ли сте се някога, че италианците могат да правят само „полюсни“ коли? Апенинското автомобилостроене успява да генерира добра печалба или когато ражда суперскъпи жребци като върховите спортисти Ferrari и Lamborghini, или когато създава успешни малки модели като Fiat Panda. Всичко, което се намира между тези две крайности, сякаш е обречено на неуспех – или поне на ограничен успех. И ако кончетата или биковете действат като ударна доза от енергийна напитка, то Panda е като валериан. Малкият Fiat сякаш подтиква водача си да шофира спокойно, да се наслаждава на тихия мотор и на смяната на предавките с разположения само на педя от волана скоростен лост.“Италианската кутийка“ няма абсолютно никакви спортни претенции – а напротив: когато се осмелите да влезете с по-високо от комфортното за нея темпо в завой, тя ви отвръща с яростно свирене на гуми. Неспокойното пътно поведение на Panda изисква наличието на ESP – но системата за стабилност струва 350 лева допълнително и не е серийна дори в най-високото ниво на оборудване, с което малкият Fiat струва поне 23 000 лв. Сериозен пропуск! В най-евтината версия One четирите въздушни възглавници са серийни, но за CD радиото (680 лв.) и климатика (1290 лв.) ще трябва да доплатите. Nuova Panda е с над 1500 лева по-скъпа от предшественика си, но е малко по-добре обзаведена и създава усещане за повече сигурност заради по-дългата гаранция – цели 5 години или 150 000 км. Старият и добре изпитан базов 1,2-литров атмосферен двигател с 69 к.с. вероятно ще бъде най-често поръчваният на българския пазар. Защото повечето клиенти ще бъдат по-скоро скептично настроени към революционния 0,9-литров 2-цилиндров турбоагрегат (85 к.с.), а с 1,3 JTD (75 к.с.) колата поскъпва значително – дизелът се предлага с второто ниво Easy на цена от 26 200 лв. Най-маломощният мотор не е особено динамичен, но е достатъчно потентен за градския трафик. Там Panda се справя добре и благодарение на късите предавки на скоростната кутия. В смесен цикъл агрегатът се нуждаеше от малко над 6 литра на 100 км – което е прилично, но не и главозамайващо постижение за класа мини. ИзводPanda сякаш не е родена в автомобилен завод – тя е чедо на тесните италиански улички, защото е създадена да се чувства добре именно там. Много малки модели предлагат много полезна стойност върху малко пространство – но само Panda излъчва толкова много чар от толкова малка площ. Технически данни4-цил., отпред напр.; работен обем 1242 куб. см; макс. мощност 51 кВт (69 к.с.) при 5500 об/мин; макс.въртящ момент 102 Нм при 3000 об/мин; предно задвижване; 5-степенна трансмисия; дължина/широчина/височина 3653/1643/1551 мм; тегло 915 кг; обем на резервоара 37 л; 0-100 км/ч за 15,0 сек; макс.скорост 164 км/ч; разход EU-Mix 5,1 л/100 км; СО2 118 г/кмЦена: от 19 800 лв.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!