През 2020 година в света се очаква да бъдат произведени 122 млн. леки коли (77 млн. през 2011), те трябва да са здрави, леки, икономични. Химията е ключът, който може да помогне на автомобилната индустрия да ги направи такива, защото тя може да осигури нови материали и технологии, с известна гордост заяви д-р Херберт Фиш, вицепрезидент на BASF Hungaria kft&Southeast Europe, на Международната автомобилна конференция в София.
Доставките на части и материали от BASF за автомобилната индустрия сега са за над 9,5 млрд. евро годишно, а в бъдеще сътрудничеството им трябва да става все по-тясно. Той илюстрира тази своя идея с прототипа Smart Forvision – съвместна разработка на Daimler и BASF, представен на автосалона във Франкфурт през 2011 г. За този авангарден електромобил химическият концерн е осигурил авангардни решения, които са позволили да се постигне 20% по-голям пробег. Джантите например са от термопластични полимери и са с 3 кг по-леки от алуминиевите, като имат същата здравина. Седалките са изработени от нови материали, които ги правят не само с 3 кг по-леки от познатите, но осигуряват и оптимален климатичен комфорт. Климатичният комфорт в колата се поддържа без разход на енергия благодарение на отразяващия инфрачервени лъчи слой на прозорците, а покривът е от органични прозрачни соларни клетки, които захранват с електричество колата. Това е само прототип, но той показва, че при добро взаимодействие химическата индустрия може да доближи момента, в който електромобилите ще станат възможни.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!