Европейските таксиджии организираха най-големия в историята си протест. Всички те се обявяват срещу така наречения „каршеринг“ (споделено пътуване) и в частност – приложението на Uber Technologies Inc., което според тях ще им изяде хляба.
Над 30 000 шофьори на таксита и лимузини блокираха туристическите центрове и шопинг дестинациите с искането да се приложат по-стриктни правила върху базираната в Сан Франциско компания, собственик на приложения, които позволяват на хората да споделят пътуването на нелицензирани шофьори. В някои от европейските градове цената на лиценз за превоз може да достигне до 200 000 евро.
Най-голям бе протестът в Лондон. „Стачката няма да проработи. Нуждаем се от истински диалог, в който да обсъдим евентуалните поражения, които развитието на технологията нанася“, е било изявлението на вицепрезидента на Еврокомисията Нийли Кроус. Голяма част от европейските таксиджии смятат, че са изгубили около 40% от приходите си през 2009 г. заради каршеринга.
Коментарът от страна на компанията Uber е бил, че с протеста си лицензираните превозвачи само промотират създадената от тях услуга. Докато таксиджиите стачкуват, сайтовете призовават хората да споделят пътуването си и по този начин да помогнат на обикновения гражданин да се придвижва по време на протеста.
Споделеното пътуване е много популярно в Америка и привлича все повече привърженици и в Европа. Тенденцията не е подминала дори и България, вече има специални фейсбук групи и популярни сайтове от този род (като http://ahacar.com/ например). Ако не сте ползвали тази услуга, ще поясним, че става въпрос за хора, които пътуват в определени посоки и посочват свободните места в автомобилите си, канейки спътници, с които да си споделят разходите по пътуването. В сайтовете дори можеш да посочиш какви са музикалните ти предпочитания, общите теми за разговор за из път и дали се пуши в автомобила ти, а дамите дори могат да изискат спътници само от женски пол със специален бутон. В сайтовете често има и калкулатор, който изчислява себестойността на едно пътуване според разхода и цената на гориво, както и вредните емисии, които ще спестим на планетата, ако пътуваме заедно.
Спокойно можем да наречем „каршеринга“ нещо като съвременна технологична версия на автостопа. Дали навремето някой е протестирал срещу него?
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!