В края на 2013 г. Chevrolet се намесва на пазара на суперспортни автомобили в Германия с новия Corvette C7 Stingray с 466 к.с. За базовата цена от 140 000 лв. не можете да намерите нищо по-потентно. Задвижваните също с V8-мотори Audi RS5 (450 к.с., 160 000 лв.), BMW M3 Cabrio (420 к.с., 152 000 лв.), както и Mercedes C63 AMG (457 к.с., 146 000 лв.) са по-скъпи и по-слаби – поне на хартия. Дали американският хищник е толкова добър и в реалността? Това ще разберете от първия тест на AUTO BILD.
Дори за хора с ръст над 1,85 м качването във високия едва 1,24 м Corvette не е проблем. Предлаганото място е достатъчно, седалките с леки магнезиеви рамки осигуряват достатъчно добра странична опора, без да ви притискат. В кокпита не са използвани евтини материали, както беше при предшественика. Тук се натъкваме на карбон, алуминий и кожа – които създават премиум усещане на високо ниво. Въпреки това Vette не може да се похвали с интериорно усещане като при Audi например: кожата е прекалено тънка, а преходите между различните типове материали са прекалено груби. А при неравни настилки се чува леко тракане.
Новият 6,2-литров V8 се събужда с натискане на бутон, а танцът на буталата в осемте цилиндъра доставя истинска наслада за слуха. Тук спокойният ход, характерен за германските конкуренти, не е търсен – подобна работа не би подхождала на истински Musclecar. Тътенът от четирите ауспухови тръби създава хардрок атмосфера: същински двигателен концерт. Когато настъпите газта, дигиталният оборотомер достига 4600 об/мин и 630 Нм подават танцов импулс към задницата. В зависимост от режима на шофиране (Weather, Eco, Tour, Sport и Track) тя получава определена „свобода“. При 6000 об/мин Corvette „изригва“ с всичките си 466 к.с. След смяна на две предавки достигате 100 км/ч – само за 4,2 секунди! Напълно вярваме на данните от уебстраницата на производителя. Според тях максималната скорост на Vette e „повече от 300 км/ч“. За съжаление пета предавка е прекалено дълга и „измъчва‘ Chevrolet-а.
Европейската версия на Corvette e oборудвана с т.нар. „Пакет Z51”, включен в базовата цена. Този пакет означава подобрена аеродинамика и настройка на окачването за пътищата на Стария континент, както и по-добро охлаждане за продължителна езда на пълна газ – характерна за германските магистрали. Въпреки подобренията по аутобаните Corvette става леко „нервен“. Благодарение на „лежащия“ стабилно в ръцете волан и директното кормилно управление обаче критичните ситуации лесно се контролират. Окачването е твърдо и стегнато – точно както се очаква от истински „спортист“. В режим Tour то „омеква“ и прави пътуванията на дълги разстояния по-комфортни. Въпреки електронните „помощници“ и добре регулирания блокаж на задния диференциал Corvette запазва „дивашкия“ си характер – само че сега шофьорът може да определи колко „лош“ да бъде автомобилът. Ръчната трансмисия със седем предавки не превключва особено прецизно. Напълно нова автоматична скоростна кутия ще бъде предложена на клиентите чак от следващата година.
Технически данни на Chevrolet Corvette C7 Stingray
6,2-литров V8 бензинов мотор; мощност 466 к.с.; 0-100 км/ч за 4,2 сек; макс. скорост 300+ км/ч; разход 12,8 л/100 км; СО2 302 г/км; цена – 140 000 лв. (изчислено по данни за Германия)
Извод
Chevrolet предлага огромна мощност, въплътена в спортен автомобил с характер – на цена от 140 000 лв., – което е изгодно за лигата на най-бързите. Настройките на електрониката позволяват на водача да контролира настроението на Vette. Toй може да бъде както комфортен „превозвач“, така и дива „дрифтачка“. Зад волана на тoзи Chevrolet никога няма да ви бъде скучно.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!