При фейслифта си Evoque почти не получи визуални промени – те няма да му трябват още дълги години. Но технологичното обновяване заслужава аплодисментиНяма друг SUV, който да изглежда толкова модерно и авангардно, колкото Evoque. Категорично. Ето защо при фейслифта му в Land Rover не са си губили времето с дизайнерски промени. По-интересно и дори революционно е обновяването на техниката, скрита под хищно-футуристичната визия. Модният Range използва първата в света 9-степенна автоматична скоростна кутия за леки автомобили (доплащане: 4447 лв.). Трансмисията ZF 9HP маркира върха в разработката на подобен тип агрегати и може да накара и най-заклетите привърженици на шофирането с три педала да се влюбят в нея. В общи линии, предавките се сменят толкова незабележимо, че водачът разбира за това единствено от показанието на дисплея. Архитектурата с разположените на „втори етаж“ планетарни механизми прави кутията достатъчно компактна за комбинация с напречно разположени двигатели. И докато при старата 6-степенна трансмисия смяната на предавките беше „секвенциална“, то ZF 9HP разполага с т.нар. функция Skip-Shift, която позволява „прескачането“ на предавки при низходящо превключване или аварийно спиране. Само „букетът“ от предавателни числа осигурява намаляване на разхода с около 4%, а в комбинация със Start-Stop и новата система за двойното задвижване Active Driveline (2347 лв.) консумацията пада с над 11%. Именно тази система е втората ключова технологична новост в Evoque. Освен че не разпределя въртящия момент между задните колела посредством класически диференциал, а с два многодискови съединителя, през по-голямата част от времето тя прехвърля мощност само към предните колела, без да генерира механични загуби посредством въртенето на елементите, предаващи мощност назад. Ако електрониката не отчете загуба на сцепление, 4х4 се включва само при потегляне (до 35 км/ч) и след това чак при скорост над 180 км/ч. При необходимост задвижването става двойно само за 300 милисекунди. Модно бижу на колела? Не, Range Rover Evoque е много повече – особено след фейслифта си. С гениалната система за двойното задвижване и използването на първата в света 9-степенна трансмисия той демонстрира сериозен технологичен напредък. Технически данни4-цил. турбодизел; отпр. напр.; работен обем 2179 куб.см; макс.мощност 140 кВт (190 к.с.) при 4000 об/мин; макс.въртящ момент 420 Нм при 1750 об/мин; двойно задвижване; 9-степенна автоматична трансмисия; Д/Ш/В 4355/1895/1635; тегло 1650 кг; обем на резервоара 60 л; обем на багажника 575-1445 л; 0-100 км/ч за 8,5 сек; макс.скорост 195 км/ч; разход EU-Mix 6,0 л на 100 км; СО2 159 г/кмЦена: от 77 950 лв.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!