Индустриален клъстер Eлектромобили е изготвил програма за електрическа мобилност на България, която дава точна представа какво трябва да се изгради и очертава стратегиите до 2025 г., съобщи Илия Левков, президент на организацията. Документът е представен на правителството и целта е всяко следващо да следва стъпките, за да достигнем желаното от Европейския съюз ниво на електромобилност.
"В момента у нас има 20 станции за зареждане на електромобили, 14 от които в София. По изискване на ЕС обаче те трябва да са 7000", обясни Костадин Константинов от БАН. Според е-клъстера България има традиции в производството на електротехнологии и може да използва опита от електрокарите. „Често казвам, че електромобилът е много сериозно тунингован електрокар. Трябва да използваме традициите си в областта и да привлечем инвестиции. Първите, които се сблъскаха с електромобилите, видяха и недостатъците им. Трудно се продават, трудно се зареждат, някои неща се оказаха преувеличени. Имаме иновативно мислене и страната може да предложи добри възможности за дизайнерски, развоен и инженерен център за електромобили“, коментира Левков.
В панелната дискусия по време на Международната автомобилна конференция в София присъства д-р Андреа Кастроново от BMW Group, който презентира BMW i. „Винаги сме гледали към алтернативните източници и поради това сме водещ производител в използването на водородна енергия. Водородните автомобили може да са чудесни, но ако няма къде да ги зареждате, цялата идея пропада. Поради това поемаме риск с електромобилите, но считаме, че имат голямо място в бъдещето. Това не означава, че ще изместят моделите с конвенционални двигатели“, коментира Кастроново. Представителят на BMW увери, че за момента компанията не търси място в Европа за производство на автомобили.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!