Съветското автомобилостроене предизвиква противоречиви чувства у хората от Източна Европа. При мнозина то навява приятни спомени и сълзи на умиление, при други – тих ужас, граничещ с омерзание и отвращение. Факт е, че тези коли са част от историята и са произвеждани десетилетия наред. Решихме да ви покажем някои по-интересни негови представители, които така и не получават „зелена светлина“ за масово производство. Някои не издържат тестовете, за други има партийни съображения. Удивително или не – в годините на ранния комунизъм в Русия разработвали автомобили почти колкото и в Детройт. Все пак на дневен ред е било великото съревнование със „загниващия“ капитализъм.
ГАЗ-21 – 1936 г.
Експерименталният ГАЗ-21 e с шест колела, четири от които – задвижващи. Има допълнителни колелца на дъното, за да помагат при преодоляването на неравности. Военните сигурно са изпаднали в екстаз!
ГАЗ-12А Фаетон - 1949 г.
Откритият ЗИМ е истински файтон без странични прозорци. Голям и иновативен, 90 к.с. Най-красивата версия обаче така и не стига до конвейера, нищо че предизвиквала блясък в очите на „дядя“ Сталин. Просто не се представя добре на тестовете в Москва и Крим.
ГАЗ-12В и ГАЗ-12Г „Чайка“ - 1956 г.
110 к.с. и характерната за всички чайки решетка.
ГАЗ-22А - 1958 г.
Докато загниващият капитализъм пуска купета и кабриолети след версията седан, съветските заводи залагат на практичните комбита. Така де – Волга, ама баничарка.
ГАЗ-34 - 1964 г.
Военен камион, но с доста весели цветове. Защо ли не влиза в серийно производство? Просто ЗИЛ пуска още по-добър.
ИЖ ЗИМА - 1965 г.
ЗИМА всъщност е съкращение от „Завод ижевских малолитражных автомобилей“. Компактно купе и гъвкави панели, и двигател от Москвич 408. Но „от горе“ нареждат на инженерите да не се занимават с глупости, а да развиват московския седан. Така де!
ГАЗ-3101 - 1973 г.
„Директорската Волга“, ГАЗ-3102, дълги години е най-големият съветски автомобил. Но от прототипа в серийния модел не влизат двигателите V6, автоматикът, пружинното задно окачване и новият преден панел. Просто всички държавни пари отиват за спасяването на „АвтоВАЗ“…
ГАЗ-24-95 - 1974 г.
Каросерия и двигатели от Волга, съчетани с шаси на УАЗ-469. Направени са само пет броя, единият от тях – за Брежнев.
ВАЗ-2103 Porsche – 1976 г.
Тук са намесени и германците – подобрена шумоизолация, настройки на окачване, преработен екологичен. Всъщност съветското автомобилостроене после още дълги години има топли поръчки за хората от Цуфенхаузен.
ВАЗ-2108 „Тарга“ - 1988 г.
Този автомобил е резултат от банално изрязване на дупка в покрива – задната част е от ВАЗ-21099.
Москвич-2142 - 1990 г.
Седан на базата на хечбека 2141. Пълен фейслифт и големи шансове за производство, планирано за 1992 г., но тук се намесва историята - знаем какво се случва със СССР по това време.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!