Повече от 200 поръчки за произведения в България Great Wall Hover H6 са направени в Италия, стана ясно по време на пресконференция в завода в с. Баховица по повод стартиралите доставки на модела. Сглобяването на автомобила стартира през ноември миналата година. Българският партньор на китайската компания Litex Motors започва с поетапно разширяване на търговската мрежа и осигуряване на коли за европейски пазари като Италия, Австрия, Словения, Полша, Гърция, както и съседни като Румъния и Сърбия. "Италианските медии останаха изключително доволни от качеството на автомобила ни. Уверени сме, защото разполагаме с най-модерната техника и имаме методика за качеството на нивото на най-добрите европейски заводи. Лично аз управлявам Н6 от края на миналата година и вече е изминал 40 000 км без никакви проблеми. От тях 1000 км са офроуд", коментира Илия Терзиев, изпълнителен директор на Litex Motors. В момента в завода в село Баховица до Ловеч се сглобяват два модела - високопроходимият Н6 и пикапът Steed 5. Преди месец заводът достави 27 автомобила H6 за българската Пожарна, а преди дни 51 пикапа Steed 5 на Министерството на околната среда и водите. Компанията обаче апелира за повече държавни поръчки - "Въпреки направените доставки все още сме далеч от това, което може да се постигне. Заводът в Баховица е българският автомобилен завод. Тук работят децата на България, нашите деца. В Китай са изключително доволни и изненадани от факта колко са млади работниците ни. Но считаме, че те се нуждаят от шанс", поясни още Терзиев. Средната възраст на работниците на линиите е 19 години и 25 г. за долния мениджърски състав. В завода има 100 работни зони, на които се извършват 350 различни дейности по сглобката на автомобила. Капацитетът на завода е 50 000 автомобила годишно, а при пълно натоварване може да достигне 75 хил. Скоро във фабриката могат да заработят 2000 души. В момента техният брой е 120 души. През последните две години заводът печели вътрешния приз на Great Wall за най-качествено производство извън Китай. Използва се производствената система на Toyota и качествен контрол от Nissan. Шеф на автомобилните проекти на Litex Motors е шотландецът Александър Крамб, с дългогодишен опит във фабрика на Nissan в Южна Африка. "Знаехме кога ще сме готови за експанзия в Европа, когато оценят качеството на автомобилите. Това вече се случи. Колите се движат, медиите и клиентите дават добри отзиви. Освен пълна проверка на автомобила в производственото хале се правят и много тестове на всички агрегати. Производствената гаранция е 5 години. Поддържаме и голямо количество резервни части на склад, така че доставката се извършва в най-кратък срок. Ако случайно няма конкретен елемент, имаме завод и ще го вземем от вече сглобен автомобил", обясни Крамб. През май в завода ще бъде добавен нов модел, за който от Litex Motors не дават подробности.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!