В САЩ годината не започна добре за Volkswagen: през януари 2014 продажбите на компанията са се сринали до 23 500 – над 19 процента спрямо същия месец за 2013 г. За General Motors, компанията-майка на Opel, 2014 също не стартира успешно – със 171 500 реализации гигантът регистрира 12% спад спрямо първия месец на предходната година. При конкурентите Ford и Toyota нещата също не са розови. Влияние върху слабите продажби оказа в голяма степен почти арктическият студ, който скова Щатите. Fiat, който съвсем скоро напълно придоби Chrysler, обаче отбеляза повишение. Хората на Маркионе дори започнаха да се шегуват, че лошото време било само при шоурумовете на другите играчи на пазара. Търговският директор на Chrysler за САЩ Райд Бигланд сподели, че това е най-успешният януари за марката от 2008 (преди началото на финансовата криза). VW има нужда от освежаване на гамата Дилърите на VW отвъд океана не успяха да пласират дори обичайните си бестселъри. Както Golf, така и Jetta и Passat намериха по-малко купувачи в Щатите, отколкото през 2013 г. Във Волфсбург сигурно усещат липсата на свеж масов модел, атрактивен за американските потребители. Porsche отчете 8-процентен спад. Светлина в тунела се вижда при Audi: с 10 100 бройки „четирите пръстена“ намериха толкова купувачи, колкото и през януари 2013 г. Добре се представиха и другите германски премиум производители Mercedes и BMW. Марката на Daimler регистрира плюс от 1,5 процента (24 400 бр.), а в Мюнхен отчетоха 3-процентно повишение с 20 800 реализации. Така трите бранда постигат рекорд за януари. В сравнение с VW спадът при Toyota и Ford (около 7%) е в разумните граници. Американската компания е продала 154 600 автомобила, а Toyota – с около 8 000 по-малко. Търговският директор на Ford Джон Фелис обоснова намалението на продажбите с ниските температури. „В регионите, където времето беше хубаво, реализациите се увеличиха.“ Междувременно Chrysler силно се доближи до първия и втория по продажби в САЩ. Производителят, част от съвсем новия концерн Fiat Chrysler Automobiles, успя да повиши продажбите си с 8% до 127 200. Роля за това играе преди всичко новият Jeep Cherokee. Плюс (от 12% с 90 500 нови регистрации) регистрира и Nissan. Пазарът намалява с три процента През януари пазарът в САЩ отчита 3-процентен спад (по данни на Autodata). Главно леките автомобили се продават по-слабо, докато пикапите и офроудърите генерират по-добри резултати. „Спадът на продажбите е свързан с метеорологичните условия“, казва Лари Доминик, анализатор от изследователския институт TrueCar. Сега ще бъде интересно как производителите ще се оправдават през следващите месеци, когато се очаква времето да се оправи. Повечето анализатори не смятат, че спадът през януари е тревожен. Въпреки това намалението на продажбите е необичайно – през последната година според Autodata те са нараснали до 15,6 млн. броя и така почти са достигнали нивата си отпреди началото на кризата. През 2014 г. анализаторите очакват още повече реализации.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!