Като условия, финансови ресурси и техническа база България може да е далеч от страни като Германия, Франция и Италия, но не и като студентски (и ученически) талант и ентусиазъм. И това не е голословие поддтикнато от сляп патриотизъм, а красноречив факт - в миналогодишното издание на маратона дебютиращият тогава отбор на Чепеларе се класира на 24 място от 27 участници, в електрическия клас „Прототипи“. На дъното ще кажете, а ние ще допълним, че на две места под тях, на позиция №26, се класира италианският отбор подкрепян от организация на име ITI/IPSIA/Ferrari Maranello...
Без значение база, класирания и имена, колата на дебютиращия в Shell Eco-marathon русенски университет „Ангел Кънчев“, безспорно изглежда прекрасно. Задвижването и е електрическо, като предвижданията на талантливите студенти са за енергийна консумация от около 1 кВтч за 150 км пробег. Друг приятен факт е, че готините русенци гласуват доверие на 21-годишната Сюзан Мехмедова, излчвайки я като първи пилот на отбора.
Другият ни отбор в клас „Прототипи“ с електрическо задвижване са ентусиазираните ученици от професионалната гимназия „Н. Й. Вапцаров” - гр. Чепеларe. Техният автомобил е с нова по-лека от миналогодишната рама, ново е и купето, като според капитана на тима Тодор Лазаров, колата е способна да измине 300 км с 1 кВтч енергия. Или двойно повече от машината им от Shell Eco-marathon 2013. Сериозно техническо нововъведение е и пластичният соларен панел на покрива, генериращ с до 30% повече енергия от класическите твърди елементи.
ТУ – Варна е третият и последен роден екип, който ще атакува градската писта в Ротердам, между 15 и 18 този месец. Колата на черноморските студенти също е с електрически задвижване, но за разлика от „прототипите“ на Русе и Чепеларе, тя ще се състезава в клас „Градски тип“. Последният обяснява наличието на фарове, чистачка и дори мигачи, които са съставени от LED елементи с цел по-ниска маса и енергийна консумация.
Готина и полезна новост в колата на ТУ- Варна е собственоръчно разработената от студентите Android програма, съвместима с таблет или смартфон, която дава достъп на останалите участници в отбора до информация в графичен вид за управлението на автомобила. Иначе казано, бордова телеметрия помагаща за оптимизиране на карането. Теоритичният пробег на колата е 230 км с 1 кВтч енергия.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!