Когато производител на автомобилни гуми представи на пазара свой нов продукт, то “новото“ всъщност вече е старо: около един милион километра тестовите екипи на фирмите изминават задължително с нов модел гуми, преди той да бъде пуснат в търговската мрежа. Идеята е гумите да бъдат изпробвани във всички възможни ситуации. Допълнително с тях се изминават още милиони километри на специални устройства, които симулират нормалното движение и имат за цел да дадат информация за процеса на износване и стареене на гумите. Но преди да бъде измината първата тестова отсечка, на дневен ред е дълга и прецизна ръчна работа. Защото профилите на новите модели автогуми се изработват ръчно със специално конструирани за целта термични длета. В екипа за разработка на нови гуми към концерна Continental работят 17 специалисти, които с точност до милиметър издълбават на ръка шарките в иновативните гуми прототипи, създадени от разработчиците.
„Новите модели гуми при нас не се създават чрез изливане на каучукова смес в предварително изготвени форми, а профилите се изрязват ръчно върху вече готови гуми с гладки повърхности“, разказва Райнер Хайн от Continental. Човекът знае за какво говори: като ръководител на екипа за ръчно изрязване на шарки в прототипи на нови гуми, той е отговорен за създаването на близо 2000 нови гуми годишно. Прецизни и сигурни движения на ръката, много търпение и отлични познания за свойствата на различните разновидности материали, използвани при изработката на автомобилни гуми, са необходими на тези специалисти, за да гарантират задължителното високо качество.
Очаквайте повече подробности в предстоящия брой 1/2014 на AUTO BILD България.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!