Вчера професор Гордън Вагенер, глава на дизайнерския отдел на Mercedes-Benz и вторият човек в компанията след Дитер Цетче, посети страната ни, за да изнесе лекция пред студентите от Техническия университет, които от няколко години работят върху проекта за електромобил, известен като e-Taxi, под ръководството на проф. Драганов и проф. Любомир Димитров. Младият въпреки научната си титла си дизайнер от години обучава българските студенти. „Стартирахме проекта заедно, засега наблягаме над концептуалната работа, полагането на скици и компютърно 3D моделиране. Учим ги да разбират дизайна. Смятам, че сме направили страхотен проект. Имате талантливи младежи. Интересно е да работиш с хора с чисто и необременено от каноните на дадена марка съзнание“, сподели с нас проф. Вагенер по време на среща с медиите в хотел „Кемпински“, където бяха изложени последните му творения – новите GLA и С-класа, наред с българския прототип e-taxi. „В момента автомобилът е плътна концепция, изработена от полиуританова пяна. Панелите на каросерията на реалния модел ще бъдат направени от стъклопласт“, добави проф. Драганов. Проф. Лешке, дизайнер в Brabus, известен със сливенския проект за български автомобили “Юнивърс“ и eдин от инициаторите на проекта, сподели, че за да видим e-Taxi по българските пътища, са необходими допълнителни средства от спонсори. Засега предвиденият за електрическо такси-маршрутка модел се ползва с подкрепата на Mercedes-Benz Design, “Балканстар“, Brabus и „Аутомотив Клъстер България“.
На молбата ни да каже нещо повече за облика на Mercedes-Benz ML Coupe, който трябва да дебютира на салона в Детройт, Гордън Вагенер обяснява: „Показахме предшестващата концепция в Пекин и тя е много близка до производствения модел. Ако ви прави впечатление, напоследък няма голяма разлика между така наречените шоукари и серийните модели. Започнахме да преоткриваме SUV дизайна с GLA, който е изложен тук. Основната ми насока в дизайна е така наречената „чувствена изчистеност“. Както виждате, линията е много по-плавна, емоционална и дори секси, вече я няма квадратната кутия на класическия офроудър. Ползваме същия дизайнерски език отпреди, но в друго изпълнение. Стремим се към по-младежки ориентиран и динамичен облик на автомобилите си“.
Проф. Вагенер смята, че сегментът на малките SUV-ове е особено търсен напоследък заради спортния си дизайн, който обаче не е лишен и от функционалност. Според думите му, въпреки че Mercedes-Benz има вече дизайнерски център и в Китай, няма да разработва там нишови автомобили за местния пазар. „Напротив, за китайците марката ни е олицетворение на европейските култура, светоусещане и лукс и именно затова ни харесват. Класическият стар триобемен дизайн се харесва навсякъде, но обещавам, че той в никакъв случай няма да е скучен“, смята той. Според Вагенер кросоувърите са олицетворение на мечтите и свободата, но приятно подплътени с функционалност.
Вдъхновението си главният художник на Mercedes-Benz черпи от пътешествията, от атмосферата на страните, срещите си с интересни и красиви хора. „Силно вярвам в красотата, но в съвременната красота. Всичко може да ме вдъхнови. Като дизайнери ние живеем в бъдещето и това ни помага“, заключи той.
Днес проф. Вагенер посети игралното студио за филми „Бояна“, за да дискутира по-нататъшното развитие на концепцията, която той е взел присърце. Репортаж за визитата му четете в следващия брой на AUTO BILD.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!