На възраст 83 години слухът отслабва – вероятно това си е мислeл Бърни Екълстоун миналата неделя, след като три пъти увеличава звука на телевизора, за да чуе болидите, участващи в Гран при на Австралия. Когато секунди по-късно гласът на коментатора почти не му пръсва тъпанчетата, шефът на Формула 1 (който не присъстваше на старта в Мелбърн) бързо разбира, че проблемът е другаде. Типичният звук на F1 е вече история – заглушена от новите V6-турбодвигатели. От Албърт Парк се чуваше единствено нискочестотно „жужене“ - което позволяваше разходки в питлейна без тапи за уши – нещо немислимо през миналата година!
Акустичният проблем на шефа
F1 има проблем със звука! Той адски много тормози Екълстоун, който непрестанно се бори „формулата“ да привлича максимално много внимание. Ето защо британецът се изказва силно негативно за акустичната атмосфера в надпреварата тази неделя: „Бях шокиран!“. В типичния си стил Бърни веднага започва да търси решение на казуса: „Веднага говорих с Жан Тод (бел. ред., президента на FIA), за да го попитам какво може да бъде направено, за да върнем истинския звук на спорта“.
Прекъсване на търговския договор?
За Рон Уолкър, директор на състезанието в Албърт Парк, тази мярка обаче идва твърде късно. След състезанието австралиецът търси правата си: „Ние не бяхме платили за това“. А и зрителите били дошли да видят друго. Хората очаквали да ги заболят ушите, все пак са дошли да гледат Формула 1, смята Уолкър и допълва, че правните експерти ще проверят дали липсващите децибели могат да бъдат използвани за разтрогване на договорните отношения. Уолкър се надява по този начин таксата за участие в шампионата да бъде намалена или да бъде получено обезщетение за пропуснати ползи.
Нужда от бързи действия
На самия Екълстоун са му потънали гемиите: „Рон действително има право. Аз самият често пъти съм казвал, че болидите от новото поколение не звучат като състезателни автомобили“. Ето защо трябвало спешно да бъдат взети мерки. „Не можем да чакаме цял сезон, признава г-н F1, шефовете и на други писти се свързаха с мен и не са доволни от това, което се случва.“ Но новият звук на „формулата“ не създава само негативни емоции. Победителят в Австралия Нико Розберг например е много доволен от „саунда“ на сезон 2014.
Завръщане в 80-те
Това има своето обяснение – за него това е звукът на успеха, звукът на победата, който (може би) го води към първата шампионска титла - Нико спечели в Мелбърн. Германският пилот смята, че положението далеч не е толкова лошо. „Двигателите ми напомнят на агрегатите през 80-те. Нискочестотен звук и много припуквания по правите, смее се лидерът в шампионата. - Това е много приятно завръщане към миналото.“
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!