Фейслифтът на популярното Verso бе показан на салона в Париж през есента на 2012 година, а продажбите стартираха през тази пролет. Какво е новото? На първо място: фаровете с „по-остър” поглед, които вече са ни познати от Auris и RAV4, трапецовидна радиаторна решетка, както и модернизиран кокпит с тъчскрийн навигационна система и стъклен покрив. Но по-важните неща, както винаги, са невидими за окото: значително подобрение на шумоизолацията и нови настройки на окачването (пружини с променени характеристики) за още по-висок комфорт – но не за сметка на динамиката.Тестовият автомобил (каква изненада!) не беше оборудван с (дежурния) дизелов двигател и механична скоростна кутия, а с 1,8-литров бензинов мотор със 147 к.с. и 180 Нм и безстепенна автоматична трансмисия. И макар че в началото подходих доста резервирано към въпросната конфигурация, много скоро бях просто очарован от комфорта, тишината и приятната работа на задвижването. Колкото и да са добри съвременните дизели, модерните атмосферни бензинови мотори също са чудесни – с равномерно разгръщане на мощността без пикове и спадове, тиха и спокойна работа и най-вече – никакви вибрации. А комбинацията със 7-степенния безстепенен вариатор (шегичка заради предварително дефинираните 7 предавателни отношения) е много хармонична. Перфектен баланс между плавно потегляне и пъргаво ускорение, особено за семеен ван, който често се кара в градските задръствания. И най-важното – заради споменатото по-горе степенуване напълно липсва дразнещият при този тип трансмисии „гумен” ефект – давате газ, оборотите се залепят на 5000 например, а междувременно колата ускорява под равномерния вой на мотора. А тук усещането е (почти) като при класически хидравличен „автоматик”. И за да е пълно удоволствието, трансмисията предлага и спортен режим, а зад волана дори има лостчета за ръчно превключване на „предавките”. Не че от тях има голяма полза – трансмисията много пъргаво реагира на кик-даун и бързо се адаптира към стила на шофиране.И още една добра новина за финал – въпреки че очаквах доста по-висок разход, Verso 1.8 Multidrive се оказа неочаквано икономично: след близо 400 километра пъргаво градско, спокойно междуградско и бързо магистрално каране (в приблизително равни съотношения) бордният компютър показваше 7,2 л/100 км. ИзводVerso е истинска "класика в жанра" при компактните семейни ванове – а след фейслифта е още по-приятен и за окото, и за шофиране. Особено с хармоничния и тих бензинов двигател с безстепенна трансмисия. Технически данниToyota Verso 1.8 Multidrive4 цилиндъра, отпред напречно • четири клапана на цилиндър • работен обем 1798 куб.см • мощност 108 кВт (147 к.с.) при 6400 об/мин • макс.въртящ момент 180 Нм при 4000 об/мин • предно задвижване • безстепенна автоматична трансмисия • резервоар 60 л • 0–100 км/ч за 11,1 сек • максимална скорост 185 км/ч • разход EU-Mix 6,8 л А95Н/100 км • CO2 159 г/км.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!