Skoda Octavia RS: Гарантирано удоволствие

Общи 29 октомври 2013 | Speed-Press.com A- A+ 12890 посещения | без коментари

Octavia RS бе лансирана още през януари, но тези дни две бройки на произвеждания в Млада Болеслав „горещ“ автомобил пристигнаха у нас специално от Чехия. Имах възможността да тествам дизеловата версия лифтбек с 2,0-литров двигател с макс. мощност 185 к.с. при 4000 об/мин и макс. въртящ момент от 380 Нм, куплиран с 6-степенна механична предавателна кутия и Stop/Start система.
Братовчедка на Golf
Горещата версия се е снижила спрямо предишното си поколение с 12 мм. Подобно на по-практичните си посестрими в гамата и тя е изградена на платформата MQB, на която правят и Golf VII. Макс. скорост с дизеловия двигател е 232 км/ч, но отсечката, която ми се падна, не предполагаше към подобни скорости, макар че този автомобил те подмамва да натискаш газта и вероятно мнозина от нас са били снимани от камерите, и то без да се усетят. Но изкушението е голямо. Отвън RS излъчва темпераментно настроение на пълнокръвен спортист – обтекаеми линии, червен вълнуващ цвят, спойлер отзад. Отвътре темата спорт се развихря с пълна сила – черен интериор с червени шевове, спортни седалки с „гофрирани“ неопренови облегалки, белязани с логото на VRS, карбонови ивици по вратите, тъчскрийн управление на аудиосистемата, червени рамки на прозорците и други. Особено впечатление ми направиха вратите, които се затварят изключително меко и безшумно. По-късно обърнах внимание на специалните кадифени уплътнения, използвани не само при тази версия, но и при всички останали варианти на Octavia.
Сериен блокаж на диференциала
Който и да е от трите перфорирани спортни педали да натиснете, удоволствието е гарантирано – съединител със спортни настройки, незабавно действащи спирачки и изключително отзивчив педал на газта. Любителите на бързото каране по завои ще се зарадват на електронния блокаж на диференциала XDS (серийно). Серийно е и прогресивното кормилно управление. Благодарение на тази технология водачът върти в по-малка степен волана, за да опише желания радиус на завой.
Песента на мотора
Още със сядането зад волана впечатление ми направи характерният войнствен рев на мотора. Причината е в така наречения VRS Mode, който чрез импулсен генератор индуцира звук и вибрация, а те отекват нейде от вътрешната страна на челното стъкло. Тази функция се активира от бутони, разположени на централната конзола, на втория ред отляво пред скоростния лост, като режимите са Sport, Individual, Silence и Eco. Особено много възможности дава Individual, който променя и настройките на окачването. Вероятно Silence е подходящ за глухи и безсърдечни хора. Цената на VRS озвучаването в България е между 160-170 лв.

По каталожни данни ускоряването с дизеловата Octavia RS става за 8,1 сек, а средният разход е едва 4,6 л/100 км. Постигнатият от мен среден разход бе 6,6 л/100 км с още двама души на борда. Червената зона на оборотомера започва от 5000.
Практичното лице на спорта
Макар и гореща, и посветена да доставя максимално удоволствие от шофирането, тази версия не забравя и практичния характер на класическата Octavia – на втория ред седалки откриваме две пълноценни места, отделени с подлакътник с поставки за чаши в него. Вдигнем ли го, се освобождава място и за трети пътник отзад. Освен това хората на втория ред също могат да ползват осветление, подгряване на седалките и други удобства. Като добавим и обема на багажника, който е 590 л, нещата стават все по-примамливи.
Базовата цена на тази версия е 45 960 лв. с ДДС. Вече има поръчани автомобили и за България, като на купувачите ще им се наложи да чакат около 120 работни дни. За сравнение ще посочим, че цените на германския роднина на тази гореща чехкиня, VW Golf GTD, започват от 52 250 лв.


 
Ключови думи:   Skoda
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте