Новите модели на Seat вървят доста добре. В Германия испанците са продали за първото полугодие 41 359 автомобила, което е ръст от 30 процента спрямо предходната година. Въпреки това дъщерната фирма на VW има загуба от 46 милиона евро за първото тримесечие на настоящата година. Причината: на особено важните за Seat южноевропейски пазари към момента продажбите на автомобили на марката не вървят. Новият Leon определено не може да бъде причината, тъй като в досегашните сравнителни тестове на AUTO BILD се представи убедително. Сега на пазара се появява и версията с три врати – SC. Сравнихме я с BMW Серия 1 и Opel Astra GTC. Двата модела досега си деляха нишата на компактните спортисти.Похвални са усилията и средствата, които Seat влага в новата версия на Leon. От предната колона на покрива каросерията е изцяло нова, а междуосието е скъсено с 3 см. Opel също бърка дълбоко в торбата с техническите трикове за GTC: окачването е облагородено в сравнение с версията с пет врати с предна ос от състезателния спорт, а с по-широката следа е оптимизирана динамиката. Такава BMW притежава, така или иначе, по рождение, а Серия 1 е единственият компактен модел със задно задвижване.
Opel Astra разхищава мястоС външна дължина от 4,47 метра Astra GTC почти отива в средния клас – и въпреки това има тясно вътрешно пространство. Докато на предните седалки ще разполагате с много място, отзад ще ви бъде малко притеснено. Заради скосената и ниска линия на покрива нерядко се налага пасажерите на задната седалка да навеждат главите си. Усещането за простор в теста е най-лошото, недобър е и обзорът. Нищо чудно, че Opel остава последен в раздела за каросерия.Как нещата се правят по-добре, ни показва Seat. Leon е с дължина 4,23 метра – с 24 см по-къс от Opel Astra, но въпреки това предлага повече място. Най-вече отзад пътниците седят доста удобно. Фините колони на покрива осигуряват по-добро усещане за простор. Испанците са наваксали доста по отношение на качеството. Leon достига високото ниво на изработка на BMW, като дори го изпреварва при избора на материали и фините фуги в интериора. Така разделът за каросерия заслужено се печели от Seat. Въпреки че Серия 1 е значително по-тясна от Leon, във всекидневието автомобилът се представя убедително. Недостатъчното място се компенсира от удобното качване и интелигентните мултимедийни решения. Така благодарение на оптималния контролер iDrive управлението е интуитивно, а срещу доплащане разполагате на борда и с информация за задръствания в реално време (RTTI) и интернет.
BMW се управлява най-динамичноОт BMW са намерили за Серия 1 най-добрия компромис между динамика и комфорт. Въпреки че окачването на модела от Мюнхен е най-меко, той е не по-малко пъргав в завоите от Seat. Така „баварецът” печели разделите за комфорт и динамика. Малко разочароващ се оказва дизеловият мотор на BMW, който е шумен и изнервя със силни вибрации. Задвижването на Leon се показва в по-добра форма. Неговият 4-цилиндров мотор работи значително по-култивирано, ускорява повече от прилично и е доста икономичен с разход на гориво 5,3 л. Това се дължи и на теглото от 1,3 тона. За сравнение: Opel тежи близо 250 килограма повече – не е никак малко. На Astra по-голямото тегло определено й личи – автомобилът е по-тромав в сравнение със Серия 1 и Leon, а шумният му дизелов двигател определено се затруднява повече. Тестовият разход на Opel бе 6 л/100 км.
Seat Leon SC е изгодна офертаLeon е най-изгодният модел в теста – от 38 300 лв. За още 3000 лв. „испанецът” се явява в топнивото си на оборудване FR. Дори Opel Astra GTC струва близо 4120 лв. повече, а има по-бедно серийно оборудване. 118d струва минимум 50 950 лв., тоест солидна премиум надбавка. Като цяло Leon печели разделите за качества и за разходи, както общата победа. А това не е типично за „испанците”. ИЗВОДНовият Leon печели убедително това сравнение, тъй като не си позволява слабости. Единствено твърдото окачване на нивото на оборудване FR е въпрос на вкус. BMW Серия 1 финишира на второ място. Автомобилът предлага най-добрия комфорт, но страда заради шумния си дизелов мотор и високите цени. Astra GTC не успява да поддържа такова високо ниво – колата е тежка, а дизеловият й двигател - остарял. Затова пък сложното и скъпо окачване е убедително.
ФАКТОР УДОВОЛСТВИЕ
Задно задвижване, голям комфорт и отличен имидж – в този раздел 118d изпреварва останалите. Seat обаче също доставя удоволствие. Той е по-спортен от BMW, прави впечатление на свеж и интелигентен. Но пък на малко стерилен. Испанците имат нужда от подобрение най-вече по отношение на имиджа. Opel трябва да полира блясъка си. Astra GTC изостава в почти всички раздели, като се представя убедително само при управляемостта.
КЛАСИРАНЕLeon печели с класическа добродетел на VW Golf: не си позволява слабости. За сметка на това моделът е значително по-спортен от базата от Волфсбург. Друга силна страна е цената.BMW се понрави с висок комфорт и въпреки това спортно поведение на пътя. При инфортейнмънта също побеждава конкуренцията. Освен това дизеловият мотор е прекалено шумен, а цената – твърде висока.Astra е автомобил без подчертано силни страни, но с доста слабости. Той е прекалено тежък, а дизеловият му мотор е остарял. Освен това за дължината си има доста тясно вътрешно пространство.
Connectivity: BMW е отделен клас – онлайн
BMW 118d BMW внася инфотейнмънта от луксозния клас в Серия 1. Автомобилът е онлайн и показва информация за задръствания в реално време.Seat Leon SC FR Сравнително малък монитор на навигацията. Отчасти сложни подменюта. Свързването на смартфони става безпроблемно. Единственият модел в теста с тъчскрийн.
Opel Astra GTC Безнадеждно остаряла навигация, която използва SD карта за данни. Графиката е далеч от модерното, а менюто – сложно. Нуждае се от спешна преработка.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!