През 2014 г. френската фамилия двигатели PureTech се увеличава с появата на агрегат, оборудван с турбокомпресор – e-THP130, първия бензинов силов агрегат на групата PSA PEUGEOT CITROЕN, който отговаря на нормата Евро 6. Напълно в духа на Crеative Technologie, марката Citroen залага на иновациите и навлиза в нова ера с двигателя e-THP 130 при Citroen C4. Този нов мотор, характеризиращ се с въртящ момент, който се получава при по-ниски обороти и удоволствие от управлението в по-широк диапазон на използване, изразява по нов начин удоволствието от управлението при бензиновите двигатели и прави Citroen C4 по-динамичен.
Структурата му e с 3 цилиндъра и използваните технологии (турбокомпресор, директно впръскване, променливо газоразпределение…) при този двигател резултираха в мощност 130 к.с. при 5500 об/мин и макс. въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Той е компактен, със значително намалени маса и размери и е съчетан с механичната 6-степенна предавателна кутия. Моторът e-THP 130 разполага с високо ниво на литрова мощност - 80 кВт/л и 190 Нм/л, притежава по-добри характеристики, като в същото време работният му обем е намален. Той позволява да се намалят емисиите на CO2 с 23 % (110 г вместо 143 г) в сравнение със съществуващите 4-цилиндрови двигатели и в същото време предоставя истинско удоволствие от управлението благодарение на високия въртящ момент още от най-ниските режими.
Горивната система е специално разработена, така че да се извлече най-доброто от използваните от двигателя технологии, намалено е триенето в структурата на двигателя. Буталните болтове са покрити с материал с нисък коефициент на триене DLC (Diamond Like Carbon). Внимание е отделено и на акустичния комфорт.
При пускането си в продажба двигателят e-THP 130 премина изключително строги тестове - над 25 000 часа тестове, осъществени на стенд за двигател и над 1,6 милиона изминати километра.
Благодарение на усъвършенстваната си концепция Citroen C4 e-THP 130 е икономичен, с разход на гориво при смесен цикъл от 4,8 л/100 км (което е с 23 % по-малко в сравнение с предишното поколение при наличие на мощност, увеличена с 10 к.с.) и се грижи за околната среда, като отделя само 110 г/км CO2.
За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!