Peugeot 308 e-HDi 115: дръзката алтернатива

Общи 29 ноември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 6120 посещения | без коментари

Новото Peugeot 308 пак се казва 308. И в бъдеще ще бъде така – новите модели ще запазват означенията си. Но не се заблуждавайте – за разлика от някои германски производители, които редовно ни пробутват „изцяло нови” модели, а те впоследствие се оказват просто по-сериозен фейслифт, новото 308 е наистина напълно нов автомобил. Който няма почти нищо общо със стария – освен името.


Новото 308 е малко по-късо, малко по-ниско и малко по-широко – но най-важното е, че е по-леко със 140 килограма от предишния модел. Което го превръща в най-лекия хечбек с пет врати в класа на Golf. Това е възможно най-вече благодарение на новата платформа EMP2 (Efficient Modular Platform 2), която в бъдеще ще бъде ползвана и за други модели на марката. 9 килограма са спестени само от шумоизолацията, при която е използван нов композитен термопласт. Споменавам шумоизолацията, защото тя е забележително ефективна за автомобил от този клас. За високия акустичен комфорт допринася и нежният дизел, който вече е още по-тих и работи толкова изискано и меко, че е много трудно да бъде различен от бензинов. Факт е, че има модерни бензинови турбомотори, които работят по-шумно от 1,6-литровия HDi. Това вероятно се дължи и на преминаването към конструкция с два клапана на цилиндър – по-малкото на брой механични детайли издават по-нисък шум. И осигуряват по-ниско вътрешно триене.


По отношение на дизайна – явно задачата пред дизайнерите този път е била „без експерименти, моля”. И ако след агресивния дизайн на старото 308 сте очаквали при новото фаровете да достигат (поне) до предните врати, не сте познали. Дизайнът е отличен, строг и лаконичен, много „по-лесносмилаем” от преди, без обаче да е банален и сив като при прекия конкурент от Германия.

Новото 308 е хармонично и красиво, това е безспорно.


Още по-интересен е интериорът (или i-Cockpit, както го наричат от Peugeot). Качеството на материалите и на изработката е много високо, всички фуги и повърхности са безупречни. Арматурното табло е забележително лаконично, броят на бутоните и превключвателите е ограничен до минимум, тяхната роля се поема от големия 9,7-инчов тъчскрийн, от който се управляват почти всички функции и системи. Странно е увеличаването и понижаването на температурата да се извършва с върха на пръста, това отвлича вниманието и изисква да погледнете екрана, поне докато свикнете. Всъщност няма спор – след известна адаптация се свиква с това управление, единственият проблем е липсата на ясен момент на сработване (или кликване), който да даде категоричен сигнал, че командата е приета. Но явно ще се наложи да свикнем с това – скоро всички автомобили ще се управляват от подобни „таблети” в средата на арматурното табло.


Леко странно е и решението стрелката на оборотомера да се движи обратно на тази на километража. И с това се свиква, но според мен е излишна екстравагантност (в началото странното движение на стрелката дори ме стряскаше). Сещам се само за още един автомобил, при който оборотомерът е „огледален” – Aston Martin. Но той е в друга лига. Накратко – тази екзотична „заигравка” би била по-подходяща за Citroen.
Но другата новост в интериора – малкият, разположен ниско, почти между краката волан и разположените над обръча му уреди, ми допадна много. Свиква се бързо и наистина е удобно – не се налага погледът да се отмества толкова много между уредите и пътя. И е ефективно почти колкото Head-up дисплей.


308 се управлява леко, връзката между водача, автомобила и пътя е добра. Настроеното по нов начин окачване вози приятно, реакциите на автомобила са напълно предвидими и въпреки лекия и не особено информативен волан, движението по остри завои доставя удоволствие. Не на последно място и заради високия комфорт на возене (дори и със 17-инчови джанти и гуми) и ниското ниво на шума. 1,6-литровият дизел със 115 к.с. на тестовия автомобил теглеше мощно и еластично още от ниски обороти и се развърташе с лекота до близо 5000 оборота, и не се натрапваше акустично дори и при висока скорост.


От асистиращите системи на новото 308 трябва да споменем радарния темпомат (който обаче работи без спирачна намеса, а за понижаване на скоростта само отнема газта), но за сметка на това предупреждава с акустичен сигнал при опасно намаляване на дистанцията. Всъщност спирачна намеса има, но само при (непосредствена) опасност от сблъсък.


Технически данни
Peugeot 308 e-HDi 115

4 цилиндъра, турбодизелов, отпред напречно • два клапана на цилиндър • работен обем 1560 куб.см • мощност 85 кВт (115 к.с.) при 4000 об/мин • макс. въртящ момент 270 Нм при 1750 об/мин • предно задвижване • 6-степенна скоростна кутия • Д/Ш/В 4253/1804/1457 мм • собствено тегло 1160 кг • багажник 470-1228 л • резервоар 53 л дизел • 0–100 км/ч за 10,9 сек • максимална скорост 188 км/ч • разход EU-Mix 3,8 л дизел/100 км • CO2 100 г/км
Цена: от 35 401 лева

Какво ни харесва
Хармоничният, лаконичен и неагресивен дизайн. Както и много високото качество на материалите и изработката в интериора.

Какво ни липсва
Потвърждаващ сигнал за приета команда на тъчскрийна – може би звуков, може би тактилен с вибрация като при смартфон?

Какво ни изненадва
Странното разположение и размер на волана всъщност са много удобни – защо никой не се е сетил досега?

Извод
Новото 308 безспорно е много чаровен и оригинален автомобил с някои (само на пръв поглед) екстравагантни решения. И наистина е „дързък”, както се казва в прессъобщението на Peugeot. Но в най-добрия смисъл на думата.

 
Ключови думи:   peugeot
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте