Колко странно само – целият свят кълне SUV-овете като най-вредните за околната среда автомобили. А Mitsubishi прави екомодел, базиран именно на SUV – Outlander. Така дамите и господата със „зелена“ съвест ще бъдат поуспокоени, а екоактивистите в Западна Европа няма да изпускат въздуха от гумите на Outlander Plug in Hybrid. Акт, от който са застрашени лакомите AMG-та например. „Японецът“, струващ в Германия 39 990 евро, изразходва само 1,9 литра бензин на 100 км и отделя едва 44 г въглероден оксид на километър в тестовия цикъл на ЕС. В Страната на изгряващото слънце е създаден първият икономичен SUV, който наистина не се „лакоми“ за гориво, а не просто парадира с хибридната си техника. Тази цел е постигната благодарение на задвижване, което не е монтирано в нито един софт- или офроудър на света до момента. То се състои от 2-литров бензинов агрегат със 121 к.с., два електромотора и литиево-йонна батерия с капацитет с порядъчен капацитет от 12 кВтч, разположена под пода на автомобила, която може да бъде зареждана от обикновен контакт. Благодарение на нея колата може да изминава над 50 км, без да близне капка бензин, и то с максимална скорост до 120 км/ч. Системата на задвижването е сложнаСтратегията на работа на триото агрегати не е проста. Не е изненадващо, че колата потегля чисто електрически. Когато водачът настъпи по-сериозно газта и бензиновият мотор се включи, силата му първоначално се насочва към генератор. Чак когато десният педал е настъпен „до пода“, Outlander се превръща от сериен (с последователна схема на задвижване) в паралелен хибрид и всички три мотора прехвърлят мощността си директно към колелата. Благодарение на електрическата задна ос Outlander разполага с електронно управляема 4х4-система. Зареждане и чрез генераторАвтомобилът може да бъде зареждан и на обикновен контакт – така за пет часа батерията му може да бъде пълна догоре. Има и други варианти – бързо зареждане със специална букса, при което за 30 минути се зарежда 80% от капацитета на батерията. С натискането на бутона Charge в купето автоматично се включва двигателят с вътрешно горене, който задвижва генератора. Така за 40 мин батерията се зарежда на 80%. Хубавото при системата на Outlander е, че тя функционира в две посоки. Mitsubishi е първият производител в света двупосочна електрическа система, благодарение на която SUV-ът може да „връща“ енергия. Така човек може да „събира“ енергия от системата за слънчево зареждане, с която вечер да захранва телевизора си, както и да използва колата си като източник на ток за партито на плажа. Карането е като детска играКолкото е сложна съвместната работа на бензиновия мотор, батерията и електродвигателите, толкова е лесно шофирането на екологичния Outlander: качваш се, палиш и потегляш. Управлението на колата в града или извън него доставя огромно удоволствие. Защото, когато 137 Нм се насочат към предната ос и 195 – към задната, светът на светофарните състезатели им се вижда тесен. Тази мощност прави „танца“ в урбанистичния трафик приятна игра и създава увереност при изкачване на наклони. Когато колата се движи само на ток, тя е тиха като призрак. Но щом се включи бензиновият мотор, става наистина шумно. А най-лошото е, че целият този шум сякаш е за нищо. Защото съвместната работа на „трите сърца“ не впечатлява. Въпреки че тогава се намесват още 195 Нм, ускорението от 0 до 100 км/ч трае цели 11 секунди. Един господ знае защо от Mitsubishi са взели решение да лимитират максималната скорост до 170 км/ч. Но това ще притеснява по-скоро клиентите в Германия. Пионерът е „облагороден“ съвсем лекоКато изключим това, SUV-ът, който се зарежда от контакта, е правилният автомобил в правилния момент. Тъй като при нормов разход 1,9 л и 5,8 л при празна батерия дори и най-заклетите еколози ще се замислят дали да не си купят големия и висок автомобил. Прекрасно е, че Outlander PHEV изминава до 52 км само на ток и до 800 с едно зареждане на батерията и на резервоара. Според продуктовия мениджър Стефан Денцер SUV-ът осигурява „работна седмица без вредни емисии и уикенд без ограничения“. Думите му не са просто търговски лафове – все пак обемът на багажника варира от 500 до 1500 л. Outlander отбелязва малка революция в големия свят на офроудърите. Друг въпрос е дали Mitsubishi, чиито продукти са по-скоро екзотика за Европа, ще успее да регистрира сериозен успех с иначе добрия продукт. Защото в миналото японската компания също представи иновативни автомобили – като бензиновата Carisma с директно впръскване и електрическия i-Miev, които сякаш бяха позабравени. Дано и с новатора Outlander не се получи същото, когато и другите производители представят неговите конкуренти със зареждане от контакта.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!