Източник: www.mini.bg
От пролетта на 2011 г. всички модели MINI могат да бъдат оборудвани с новия по-мощен дизелов двигател MINI Cooper SD, разработен от BMW Group. Новият агрегат е с работен обем от два литра и мощност 105 кВт/143 к.с. Той осигурява още по-темпераментно разгръщане на мощността при забележително нисък разход на гориво.
След MINI One D с мощност 66 кВт/90 к.с. и MINI Cooper D с 82 кВт/112 к.с. MINI Cooper SD е позициониран като най-мощната дизелова модификация от моделната палитра. Четирицилиндровият турбодизел развива мощност 105 кВт/143 к.с. при 4 000 об./мин. Характерна особеност на новия дизелов двигател е уверената, запазваща се до високи обороти тяга. Максималният въртящ момент от 305 Нм е на разположение между 1 750 и 2 700 об./мин. Благодарение на това освен ефективното съотношение между мощност и разход на гориво и изключително увереното за четирицилиндров двигател разгръщане на мощността MINI Cooper SD предлага и предпоставки за подчертано спортен стил на шофиране.
Конструктивната концепция на новия двулитров дизел е идентична с тази на 1,6- литровите агрегати на MINI One D и MINI Cooper D. Изцяло алуминиевият цилиндров блок допринася на оптимизиране на теглото, турбокомпресорът с променлива геометрия гарантира идеално разгръщане на мощността при всички оборотни режими. Двигателят на MINI Cooper SD се оборудва със специфична за модела и особено мощна система за свръхпълнене, която се регулира от блока за управление на двигателя. Особено прецизното и ефективно подаване на гориво се осигурява от директното впръскване Common-Rail с магнитни клапани на инжекторите, които са разположени централно в цилиндровата глава. Системата работи при максимално налягане от 1600 бара и осигурява оптимално смесообразуване в горивните камери.
Новото MINI Cooper SD серийно се оборудва и с технологии и функции на концепцията MINIMALISM. В съчетание с високия коефициент на полезно действие на двигателя изключително ниският за този клас разход на гориво се осигурява и от регенерацията на спирачната енергия, индикаторът за превключване на предавките, електромеханичното кормилно управление и активираните при нужда спомагателни агрегати.
С цел оптимизация на нивата на вредните емисии MINI Cooper SD е оборудвано с филтър за твърди частици и оксидационен катализатор. Регенерацията на филтъра за твърди частици се извършва без добавянето на адитиви. Както всички актуални модели на MINI, така и дизеловите модификации отговарят на нормите за вредни емисии EU5. За комфорта на возене допринасят и ниските вибрации и хармоничните акустични качества на четирицилиндровия двигател, като за разлика от другите два дизелови агрегата моторът на MINI Cooper SD се отличава с особено звучния си глас при високи обороти.
Новото MINI Cooper SD изразява темперамента си чрез ускорението от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди и максималната скорост от 215 км/ч. Доказателство за изключителната ефективност на агрегата е средният разход на гориво при ЕС тестови цикъл от 4,3 л/ 100 км. Емисиите на СО2 на MINI Cooper SD са 114 г/ км.
Новото MINI Cooper SD Clubman ускорява до 100 км/ч за 8,6 секунди, максималната му скорост също е 215 км/ч, а средният разход на гориво е 4,4 л/ 100 км при емисии на СО2 - 115 г/км.
Доказателство за спортния потенциал на MINI Cooper SD Кабриолет е ускорението от 0 до 100 км/ч за 8,7 секунди и максималната скорост от 210 км/ч. Повишената радост от шофирането е съчетана със среден разход на гориво от 4,5 л/ 100 км. и емисии на СО2 от 118 г/ км.
При MINI Countryman особено спортният дизелов двигател може по избор да бъде комбиниран както с предно задвижване, така и със системата за задвижване на четирите колела MINI ALL4. Ускорението до 100 км/ч на модела с пет врати е 9,3 (MINI Cooper SD Countryman) респективно 9,4 секунди (MINI Cooper SD Countryman ALL4), максималната скорост е 198 респективно 195 км/ч. Средният разход на гориво на MINI Cooper SD Countryman е 4,6 л/ 100 км. и 4,9 л. за модификацията с двойно задвижване. Емисиите на СО2 са 122 респективно 130 г/ км.
Задвижваните от новия дизелов двигател модели серийно се оборудват с шестстепенна механична скоростна кутия, чиито предавки са подбрани идеално спрямо характеристиките на двигателя, за да могат да се осигурят мощно и плавно ускорение. С теглото си от 44,8 кг. това е най-леката скоростна кутия от този тип. Освен това благодарение на късите ходове на скоростния лост и изключително прецизното превключване тази трансмисия поставя нови стандарти в сегмента на MINI. Като опция ще се предлага и шестстепенна автоматична трансмисия. Тя подчертава спортния характер на MINI Cooper SD с изключително бързо превключване и директната смяна на по-ниска предавка при низходящо превключване. От пролетта на 2011 г. шестстепенната автоматична трансмисия ще се предлага и за MINI Cooper D, MINI Cooper D Clubman, MINI Cooper D Кабриолет и MINI Cooper D Countryman. С цел възможно най-оптимални настройки на двигателя и трансмисията при тези модели също ще се монтира 2-литров дизелов двигател, който като мощност и въртящ момент ще е идентичен с 1,6-литровия двигател на модификациите с механична трансмисия.
Спортният темперамент на MINI Cooper SD се изразява и от специфичните за модела дизайнерски решения. Най-мощният дизелов модел, също като най-мощната бензинова модификация MINI Cooper S, се отличава по особено големия въздухозаборник на предната броня и допълнителния въздухозаборник върху предния капак. Освен това също като MINI Cooper S той се отличава по рамките на страничните мигачи с надпис "S и монтирани по средата на задната броня двойни ауспухови накрайници. Моделите MINI Cooper SD, MINI Cooper SD Clubman и MINI Cooper SD Countryman правят впечатление и с характерния спойлер на покрива.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!