Новото хибридно чудо на Lexus „акостира” в България в буквалния смисъл на думата, тъй като IS 300h бе представен през август по време на регатата „Кор Кароли”. Няколко месеца по-късно този изключително умен и безбожно красив автомобил попадна в ръцете ми във версия F Sport и аз успях да се насладя на невероятното съчетание от мощност и икономичност. Колко си мислите, че изразходва този хубавец, впрегнал 223 кончета? По каталожни данни 4,3 л/100 км. При мен резултатът след дълго излизане от града, където всъщност се използва най-вече електричеството и при препускане по магистрала със спортен режим, бе 6,6 л/100 км. В цифри екологичността на хибрида се изразява в едва 99 г/км СО2 емисии.
Сезам, отвори се!
Моделът обаче е много повече от това. Външно погледнат, той впечатлява плавна линия на каросерията, вретеновидна радиаторна решетка, придаваща агресия, и уникално красиви фарове. Когато го доближих с ключ, приличащ по-скоро на кредитна карта в ръка, се чудех как точно да я използвам, за да отключа, не откривайки никакъв бутон по нея. Ами колата просто ме позна и щом докоснах шофьорската врата, тя се отключи и огледалата се разтвориха, за да ме приветстват. Заключването става по обратния начин – отново докосваш дръжката, и щрак, фокусът сработва. На дамите, които обичат да се връщат и да проверят дали дистанционното за ключа е сработило, ще препоръчам да проверяват това на задната врата, защото инак отново ще отворят автомобила. Но фокусите не свършват дотук. Когато стартираш двигателя, със специален бутон от волана можеш да преобразиш подредбата на дигиталните контролни уреди на таблото. Може и да са цифрови, но пък имитират изгледа на класическите аналогови циферблати. Потеглянето става тихо и безшумно, защото го правим на електричество. Може би е излишно да споменавам, че салонът е истинско царство на лукса – кожа, скъпи материали, ергономични форми и декоративни апликации от карбон.
Спортен или екологичен? И много безопасност
В екологичен режим се движим достатъчно бързо и икономично, в спортен IS 300h се раздава с пресметлива страст и елегантност. При това с характерен гърлен рев на мотора, получен от специално озвучаване за подсилване на ефектите.
Позволих си много пъти да бъда безразсъдна, защото моделът е сред най-безопасните в луксозния клас. IS разполага стандартно с 8 въздушни възглавници, като са включени и такива за коленете на водача и предния пътник. На тазгодишните краштестове на независимата организация Еuro NCAP, която традиционно троши всички нови коли, за да изпита тяхната безопасност, и след това им съставя рейтинг, той получи максимална оценка. Любопитното е, че ако ви блъсне, не дай си боже, такъв автомобил, той ще се постарае да ви защити. Сензорите в бронята разпознават, когато е ударен пешеходец, и задвижващи елементи повдигат предния капак със 7 см, за да омекотят удара и да предоставят по-голямо отстояние до твърдите повърхности под него. Системата е интелигентна и разпознава пешеходци с различен ръст.
Смартмобил
Напоследък производителите, особено в луксозния сегмент, се стремят да превърнат колите си в смартмодели. Lexus IS е уникален със своята „хотспот“ система, която позволява всеки от пътниците да ползва Wi-Fi връзка от автомобила. Хотспотът е разположен в подлакътника на предната седалка и се активира от бутон. Всяка кола си има уникална парола, но на мен лично ми бе малко трудно да се свържа. Отдадох го на факта, че вероятно автомобилът е по-интелигентен от мен.
На българския пазар IS 300h стартира с много богато серийно оборудване и цена от 73 950 лв. с ДДС. Топ версията на модела, която управлявах аз, F Sport, струва 96 900 лв.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Lexus IS 300h F Sport
Цена от 96 900 лв.
Гориво бензин/електрически хибрид
Работен обем, куб. см 2494
Макс. мощност на ДВГ (к.с. при об/мин) 181/6000
Макс. въртящ момент (Нм при об/мин) 221/4200 - 5400
Електромотор, к.с. 143
Сумарна мощност на системата, к.с. 223
Максимален въртящ момент (Нм) 300
Максимална скорост (км/ч) 200
Ускорение 0-100 км/ч (сек) 8,4
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!