Дългоочакваният електрически автомобил BMW i3 ще се появи на 29 юли. Компанията оповести подробна информация за модела, който използва уникалната архитектура LifeDrive и метод за едросерийно използване на карбонов композит (Carbon Fiber Reinforced Plastic - CFRP) за изработване на пътническата клетка. Концепция за BMW i3 още от самото начало е създадена като за автомобил с изцяло електрическа система за задвижване. Това дава множество преимущества на BMW i3 в сравнение с т. нар. Conversion автомобили, при които оригиналният двигател с вътрешно горене впоследствие е заменен с електрическо задвижване. Конструкцията, размерите и подредбата на всички компоненти на електрическото задвижване в процеса на разработка са избирани свободно, единствено в зависимост от ефективността и пригодността за зададените цели. Размерът на гумите 155 / 70 R19 на серийния автомобил е разработен специално за BMW i3. Големите и относително тесни гуми позволяват да се постигне оптимално съотношение между динамика на управлението и аеродинамично съпротивление. И при BMW i3 намесите на системата за стабилност DSC са необходими само при екстремни ситуации на пътя. Колебанията на каросерията са минимални. Разработеният и произвеждан от BMW Group специално за BMW i3 хибриден синхронен електромотор развива мощност 125 кВт/170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, която е на разположение още от старта. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 сек, спринтът от 0 до 60 км/ч отнема само 3,7 сек. Благодарение на еластичността си – 4,9 сек за ускорение от 80 до 120 км/ч, – гарантира спортен дух, който може да се сравнява само с много по-мощни автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Задвижването на задните колела се извършва с едностепенна трансмисия. Това позволява на BMW i3 да ускорява без прекъсвания в подаването на мощността до ограничената си от съображения за ефективност максимална скорост от 150 км/ч. Линейното разгръщане на мощността, което се запазва непроменено до най-високи обороти, се дължи на специфичната, разработена специално за BMW i3 конструкция на електромотора. В рамките на технологията BMW eDrive е постигната оптимизация на принципа на синхронния електродвигател с постоянно възбуждане. Благодарение на това създаденото електромагнитно поле остава стабилно дори и при високи обороти на двигателя. Максималните обороти на създадения специално за BMW i3 хибриден синхронен електромотор са 11 400 об/мин. Иновативната конструкция гарантира на двигателя на BMW i3 широк оборотен диапазон, както и изключително висок коефициент на полезно действие. Разходът на електроенергия, който е изключително нисък преди всичко в съотношение с максималната мощност, е 0,13 киловатчаса на километър и има съществен принос за оптимизирането на пробега. Това превръща BMW i3 в най-ефективния електромобил с подобни размери и мощност. Съотношението тегло/мощност на тежащия само около 50 кг електродвигател също е ненадминато. Освен това двигателят на BMW i3 се отличава с особено спокойната си работа и ниско ниво на вибрации и отговаря на изискванията, поставяни пред премиум автомобилите по отношение на акустичния и вибрационния комфорт. BMW i3 e оборудвано с гъвкава и мощна система за зареждане. Като алтернатива на обичайния домакински контакт на електропреносната мрежа, собствениците могат да инсталират и BMW i Wallbox, която ползва максималната налична мощност на електроенергията в домакинството и дори и в базовата си конфигурация осигурява зареждане на батерията за около 6 часа. Предлагат се специфични варианти на BMW i Wallbox, които са съобразени с конкретните условия като сила и напрежение на тока. Времето за зареждане е различно в зависимост от електропреносната мрежа и варианта на Wallbox. С модерна обществена станция за бързо зареждане (50 кВт) още след около 30 минути на разположение са около 80% от капацитета на батерията. По този начин дори и в редките случаи на почти напълно изчерпан пробег за зареждане е достатъчна една обедна почивка.По желание BMW i3 може да бъде оборудвано с удължител на пробега (Range Extender), който по време на пътуване поддържа нивото на заряд на литиево-йонната батерия, когато то намалее под определена граница. Тази функция е поверена на двуцилиндров бензинов двигател с работен обем 650 куб. см, който е монтиран непосредствено до електрическото задвижване на задната ос. Допълнителното оборудване на автомобила с Range Extender не се отразява на вместимостта на багажника: резервоарът с обем 9 литра е разположен в предната част. Двигателят с вътрешно горене развива максимална мощност от 25 кВт/34 к.с. и задвижва генератор за производство на електроенергия. Той се управлява в зависимост от нуждите и работи с висока ефективност. В допълнение към възможността за шофиране в режим ECO PRO, респективно ECO PRO+, и увеличение на пробега с по 20 км, благодарение на Range Extender е възможно увеличение на пробега с още повече от 100 км. По този начин максималният пробег на автомобила е около 300 км. BMW i3 е първият автомобил в света, при който Range Extender се използва единствено за производството на електроенергия.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!