След постигането на рекордната 2012 година перспективите на BMW Group за следващите 12 месеца са предпазливо оптимистични въз основа на амбициозните си цели, поставени на фона на непостоянната и трудна икономическа среда. Според Норберт Райтхофер, председател на борда на директорите на BMW AG, целта на компанията е да увеличи единичните си продажби през текущата година и по този начин да постигне нов рекорд в обема на продажбите. С оглед на силното търсене на автомобили с марка BMW баварците ще продължат да инвестират в увеличение на капацитета през 2013 г. Разходите за развитието и разработването на нови технологии и концепции за превозни средства също ще продължи да нараства, като до края на тази година ще видим стартирането на единадесет нови модели, а до края на 2014 г. ще се добавят около 25, като десет от тях ще са изцяло нови. Прогнозите за сегмента на мотоциклетите също са положителни. Обемът на продажбите на мотори с марка BMW през тази година ще бележи ръст благодарение на по-атрактвните модели като R 1200 GS, които от своя страна ще доведат до нарастване на приходите и съответно на печалбата.Сегментът на финансовите услуги също се очаква да се представи силно, като постигне възвръщаемост на най-малко 18% от собствения си капитал. Така наречената „Стратегия Номер Едно” носи голям успех на BMW от 2007 г. насам. Групата е добре подготвена и в състояние да отговори на бъдещите предизвикателства. Печалбата преди облагане с данъци се е удвоила в периода между 2007 и 2012 г. Оперативната печалба в автомобилния сегмет от 10,9% през изминалата година надхвърли целевия таргет между 8 и 10%. За сравнение, същата тази печалба през 2006 г. е на ниво от само 6,4%. Възвращаемостта на собствения капитал на финансовия сегмент на услуги през 2012 г. е 21,2 %. Подобрението в отчетените данни се е отразило благоприятно и в цената на акциите в периода 2007г. - 2012 г., като цената на акция на BMW е повишена с повече от 70%. „Стратегия Номер Едно” на BMW представлява изграждането на иновативни концепции като BMW i3, както и напредък в развитието на технологията EfficientDynamics, намалящa разхода на гориво. От началото на 2013 г. 73 модела на BMW не надвишават 140 г/км CO2. Съответната бройка преди пет години е била 27 модела. Средният разход на гориво при тези модели е съответно – дизел 5л/ 100км и бензин 6,3л/ 100км. BMW ще продължи да прилага стриктно стратегията си до 2020 г., като предвижда ръстеж и печалба. Целта на компанията е, още през 2016 г. да се продават повече от 2 млн. автомобила с марки BMW, MINI и Rolls-Royce.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!