Дааа! През годината излязоха доста готини, бързи возила, които вече сме карали. Вярно, но не и едновременно! Седмицата на скоростта е точно за това - да съберем каймака на динамичното автомобилостроене и да го караме до дупка.Този път отиваме в Испания на готината писта „Кастелоли”. Готина ли казахме? Трудна, технична, изискваща... тоест, да, готина. Наша е за два дни и половина, след което се отправяме по откритата пътна мрежа за 1500-километров тест. Какво караме? Ами, машини за 6 755 615 лв. с 99 цилиндъра, общ работен обем от 53 140 куб. см, сумарна мощност от 7321 к.с. и 8660 нютонметра.Как процедираме? Разделяме колите по обективни и субективни критерии и ги караме в отделни тестове. Първо обаче Стиг доставя повечето от тях... с автовоз. Някои казват, че Стиг може да кара всичко. Всичко, което знаем, е, че това е така.След което подкарваме с вратите напред за безкомпромисни сравнения. В тест 1 караме съвсем новичкото BMW M4 заедно с най-якия Cayman GTS - 430 к.с. срещу 340 к.с., две много различни концепции, с обща черта - радостта от шофирането. Оттам се качваме в хиперхибридите McLaren P1 и Porsche 918 и Тест 2. Уокинг срещу Щутгарт. Три милиона и половина лева за коли? Много пари, още повече, когато колите са само две. Уникално сравнение на две уникални машини. Изключителни са и Porsche 911 Turbo S и Bentley Conti GT Speed - най-бързите представители на своя вид и наглед несравними. 911 генерира 560 к.с., GT Speed – 635. Второто обаче тежи 2,3 тона. Които не му пречат да ускори до 100 км/ч за 4,2 секунди. Тест 4 пък ни приземява с четири хеча. И то какви – BMW M235i, Аudi S1, Seat Leon Cupra SC 280, VW Golf R, или четири практични, но много бързи автомобила, с които приключва секцията „Гиър“. Всъщност след тях караме още два хеча, но в състезателен вариант – Honda Civic BTCC и Seat Leon Cup Racer. Двулитрови, с по 330 к.с., без грам шумоизолация, родени за писта. А, имаме и Тест 6: McLaren 650S, наследника на MP4-12C, подобрената версия на „факс машината“, която изглежда като P1. Или поне отпред.„Планета TG“ също се получи сочна рубрика. Или по-точно екстремна. Запознаваме ви с набиращия все по-голяма популярност рали крос, или моралния еквивалент на бруталната и вече несъществуваща Group B. Коли, ускоряващи до 100 км/ч за 2 секунди, в спорт, който се определя като... контактен. Шоуто е гарантирано.И накрая, загатваме за рубриката „Тест“. Караме първото съвременно турбо Ferrari California T на стабилните три страници, след него се качваме в Opel Insignia Country Tourer, също в офроудизираното Volvo V40 Cross Country, в новия и любопитен Seat Toledo и в новото... Iveco Daily. На писта...Най-динамичният брой за годината е готов, топъл и дори пуши. Ухае на изгоряла гума и бензин. Слагайте шофьорските ръкавици и се пригответе за разлистване. Приятно четене!
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!