Каква изненада! С новото TTS Audi най-накрая прави „напредък чрез техника“ и доказва, че в концерна Volkswagen са се поучили от критиката. След първото ни шофиране ние открихме какво е подобрено в топверсията на компактното Coupe и защо то представя някои решения, важни за бъдещето на Audi. Четири дебели ауспухови тръби, дифузьор, хромирани лайстни в голямата радиаторна решетка и сменена позиция на четирите пръстена: с всичко това TTS прилича на малко R8. В сравнение с базовото TT S се движи с 10 мм по-близо до асфалта. Размерите на предшественика са запазени, но заради увеличеното с 37 мм междуосие надвесите на каросерията са намалени – а това се отразява прекрасно на пропорциите на колата. В комбинация с „вливащите“ се в калниците фарове новият модел изглежда „по-набит“ и по-снишен. Благодарение на алуминиевата каросерия теглото е намалено с 50 кг. Центърът на тежестта пък е свален. Коефициентът на аеродинамично съпротивление също е намален – на cW = 0,29. Би било странно, ако при толкова много промени автомобилът не е станал по-динамичен! Но нека проверим. Мятаме се на предната седалка и смело натискаме бутона за стартиране и педала на спирачката. Голям дисплей за арматурното табло и навигацията4-цилиндровият мотор се събужда с приятен звук. Момент! Преди да натиснем газта, вниманието ни се фокусира върху светещия 12,3-инчов дисплей зад волана, на който се изобразяват инструментите на арматурното табло, данни за автомобила, навигация и мултимедия. Класическият екран в централната конзола отпада. Шофьорът следи всички важни функции директно пред себе си и лесно ги контролира. Повечето операции на въртящия и натискащ се превключвател (без тъчпада) се управляват от дясната страна на волана, а силата на звука и гласовите команди – от лявата. След няколко километра каране бързо разбираме, че иновативният дисплей не отвлича вниманието повече от рутинния поглед към стандартния километраж. С натискане на бутон в центъра на дисплея по-големи се изобразяват класическите инструменти или менютата. Виртуален кокпит за Passat и А4Aбсолютно всичко върху централната конзола е насочено към шофьора, а управлението е изключително опростено. Климатикът се контролира директно от „духалките“. Търсенето наподобява това на Google с предложенията. Гласовите команди се разпознават лесно и заместват ръчното въвеждане. Благодарение на резолюцията 1440х540 изображението на дисплея е като при HD-телевизор. Висококачествените материали, както и безупречната изработка са типични за Audi. В новите седалки правилната позиция се намира бързо. Благодарение на добрата странична опора и удобната облегалка за гърба безпроблемно можете да изминавате и дълги разстояния. За ключа е направено специално отделение пред подлакътника. Смартфонът „изчезва“ в т.нар. Phonebox зад селектора на автоматика. Там има и две USB-букси, които обаче са разположени малко неудобно. Въпреки целия напредък липсва браузър, а броят на поддържаните приложения за смартфон е доста ограничен. Нов софтуер за двойното задвижванеСлед секундно „замисляне“ за реакция на турбото TTS се изстрелва с пукане от ауспуха. Стрелката на оборотомера светкавично минава над числото 3000, зоната, в която двигателят се чувства най-добре. Всъщност водачът има усещането, че контролира повече от обявените в техническите данни 310 „коня“. Дори неопитни шофьори лесно ще ускорят от 0 до 100 км/ч за 4,6 сек със серийния Launch Control (5,3 – при предходния модел). За бързия старт съдейства двойното задвижване: Haldex-съединителят е получил нов софтуер, който осигурява по-прецизни реакции съгласно командите от волана. При влизане в завоя до 60% от максималните 380 Нм се прехвърлят към задната ос – така TTS атакува пъргаво серпентините, в които автомобилът остава неутрален. Поне докато не прекалите с газта, когато можете да провокирате колата да дрифтира леко. Щом изключите ESP-то от бутона, танцът на задницата става още по-атрактивен. Когато прескочите граничната зона обаче разбирате, че системата за сигурност не „спи“ - защото бързо спасява колата от завъртане. Така че не си мислете, че TTS e дрифтмашина като Toyota GT86. Но определено е по-забавен за каране от предшественика си и от други модели на коцерна VW в същата ценова категория. Окачването: хем спортно, хем комфортноАко човек не реши да се противопоставя на физичните закони, двойното задвижване предоставя безупречно сцепление. Серийният превключвател drive select предлага четири режима на шофиране - efficiency, comfort, dynamic и auto, при които се чувстват сериозни разлики в поведението на колата по отношение на окачването, кормилното управление, реакциите на педала на газта, контрола на трансмисията и разпределението на тягата. Само в dynamic возията става прекалено твърда, иначе окачването осигурява приличен комфорт. Електрически подпомаганото прогресивно кормилно управление осигурява лесно въртене при ниска скорост, а при по-висока постепенно намалява сервоусилването и става по-директно. По този начин TTS успява да направи шпагата между всекидневна пригодност и спортното поведение. Като стана дума за всекидневието: не разчитайте на задните седалки за превоз на големи хора. Щом ги сгънете, получавате максимален обем за товари от 712 л. Дори и когато те са вдигнати обаче, разполагате с 305 л за куфари и чанти – с 13 повече, отколкото при предишния модел. Цените за топверсията TTS ще започват от около 98 000 лева и тя ще бъде при дилърите от март. Технически данни на Audi TTS: 2-литров 4-цил. турбомотор; 310 к.с. при 5800-6200 об/мин; 380 Нм при 1800-5700 об/мин; 6-степ. трансмисия с двоен съединител; двойно задвижване; 0-100 км/ч за 4,6 сек; макс.скорост 250 км/ч; разход 6,8 л/100 км; 157 г СО2; Д/Ш/В 4191/1832/1343 мм; междуосие 2505 мм; тегло 1385 кг (с ръчна трансмисия); цена: ок. 102 000 лв.Извод TTS е по-динамично и по-спортно от когато и да било. Най-впечатляващото нещо в новотo Coupe обаче е революционният виртуален кокпит, който подпомага шофьора по невероятно успешен начин.Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!