След успеха на компактния градски индивидуалист Opel Adam германският производител разшири гамата на модела с изданието Rocks. Тествахме първия джобен кросоувър с открит мек покрив с дължина под 4,0 м (3,75 м) из спокойните улици на Рига и околия. Сагата на тази версия започна още през 2013 г. под формата на представена на изложението в Женева концепция. Идеята кристализира година по-късно със серийния вариант, представен пред широката публика на същото място. Ако първият Adam беше достоен партньор за всички „еви“ и 70% от купувачите му бяха дами, този път пред нас имаме по-мъжкарска негова версия с дизайн, вдъхновен от паркура. Именно с по-агресивната му офроуд външност с допълнително защитени калници и повишения с 15 мм клиренс германците ще се опитат да привлекат и повече мъжка клиентела. Освен това Adam Rocks крие и други достойнства под капака си – новите трицилиндрови турбо двигатели с мощност 90 к.с. или 115 к.с. (именно този вариант бе предостване за първите тестове). Да, всички общо 40 на брой „рокаджийски адами“ на теста бяха с еднакви двигатели, съчетани с 6-степенна механична предавателна кутия, която също е новост, олекотена с около 40 кг, нито един от тях не приличаше на останалите по цвят, огледала, декорации, джанти, интериорни изпълнения и всичко останало.
При идеята за мек сгъваем покрив всеки очаква същински кабриолет. Но това не е точно така. Той се отваря с помощта на електричеството за точно 5 сек при скорост до 140 км/ч на принципа „панорамен покрив“. Производителите го наричат „swing top”.
С натискане на изнесения вдясно бутон City воланът омеква и маневрирането в градски условия е лесно и удобно. Сензорите за паркиране улесняват това действие, асистентът за потегляне под наклон също е голямо удобство. Светлинната сигнализация в страничните огледала за обекти в сляпото петно беше наш неизменен помощник при престрояване. Навигацията BringGo, достъпна като приложение на Opel за i-устройства, безпогрешно ни отвеждаше навсякъде, където си пожелаем из потайностите на напълно непознатия за нас град, без да се изгубим и объркаме нито за миг. Трицилиндровият бензинов мотор ни направи изключително приятно впечатление. Той е не само най-тихият в класа си, а е много по-тих и от доста 4-цилиндрови силови агрегати. Средният разход с него по каталожни данни е 4,1 л/100 км, а нивото на СО2 в отработилите газове е 119 г/км. Този двигател ускорява пъргаво и напълно те кара да забравиш, че всъщност е малко 3-цилиндрово моторче. Всичко това ме кара да се усмихвам, докато шофирам, и най-вече ми напомня, че Adam Rocks е единствената малка кола напълно разработена и произвеждана в Германия.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:3 цилиндъра, турбо, отпред ● работен обем 999 куб. см ● мощност 85 кВт (115 к.с.) при 5200 об/мин ● макс. въртящ момент 170 Нм при 1800 – 4500 об/мин ● предно задвижване, 6-степенна механична предавателна кутия, Д/Ш/В 3747/1966/1493 мм ● багажник 170 – 663 л ● резервоар 35 л ● макс. скорост 196 км/ч ● разход Еu Mix 5,1 л/100 км● СО2 119 г/кмВидео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!