След като Ford и VW представиха своите мотори с намален обем, сега дойде ред и на Opel. Във Франкфурт компанията от Рюселсхайм представи нов 3-цилиндров 1-литров мотор. Агрегатът със 115 к.с. доставя максимален въртящ момент 166 Нм в диапазона от 1800 до 4700 об/мин и ще бъде комбиниран с нова ръчна 6-степенна скоростна кутия. Първоначално 1-литровият SIDI (Spark Ignition Direct Injection) с 4 клапана на цилиндър ще се поставя на Opel Adam, а по-късно – и на други модели. В сравнение с атмосферните 1,6-литрови агрегати с подобна мощност, разходът при новия ще бъде с около 20% по-нисък. Очаква се вредните емисии от въглероден диоксид да бъдат значително по-малко от 100 г/км, точни данни за разхода на гориво също още няма.Една от важните новости при машината е интегрираният в алуминиевия цилиндров блок изпускателен колектор. Това решение гарантира по-бързи реакции на мотора заради по-голямата близост на турбокомпресора, както и достигане на висок въртящ момент при ниски обороти на коляновия вал. Д-р Матиас Алт, главен инженер на отдела за малки двигатели на Opel, споделя, че изключително внимание при разработката на силовия агрегат е обърнато на намаляването на вибрациите и нивото на шума. Алт се гордее с внедряването на редица решения, предотвратяващи характерното за 3-цилиндровите мотори вертикално клатене в двата края на мотора. За хармоничната работа на агрегата съществена роля играе балансиращият вал в картера. Маслената помпа е двустепенна, а водната може да се изключва с цел по-бързо загряване на охладителната течност. Моторът ще бъде произвеждан в новия завод на General Motors в Сентогард (Унгария).
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!