Една година след лансирането на Mokka, Opel предлага компактния SUV с турбобензиновия мотор със 140 к.с. в комбинация с предно задвижване
Година след дебюта на Моkka, Opel лансира може би най-важната й версия – с 1,4-литров турбобензинов мотор, предно задвижване и 6-степенна ръчна трансмисия. Тази комбинация има задачата да увеличи още повече продажбите на бестселъра от Рюселсхайм. Неслучайно конкуренти като Peugeot 2008 и Renault Captur изобщо не се предлагат с двойно задвижване. През 2012 г. германският производител успя да реализира 20 000 бройки от модела. Двигателят е същият като при бензиновата версия с двойно задвижване, със 140 к.с. и въртящ момент 200 Нм. Агрегатът е достатъчно пъргав, както установихме при нашия тест през 2013 г. Предните колела обаче имат леки проблеми със сцеплението на мокра настилка – въпреки дебелите гуми (215) и 18-цоловите джанти. Трансмисията превключва много прецизно, но почти не усещаме разликата между пета и шеста – инженерите може би трябва да помислят за промяна на предавателното отношение на пета, за да има повече тяга.
При превключване от втора на трета ни направи впечатление, че лостът изминава много дълъг път (същото се случва и при „връщане“ от шеста на пета). Дори и при висока скорост Mokka не е прекалено шумна. 1,7-литровият CDTI е значително по-гласовит, а и по-скъп с над 3000 лв. Със задвижване само на предните колела и турбо SUV-ът струва минимум 36 280 лева. За 3230 лева отгоре ще получите версията с 4х4 – която ви препоръчваме, защото е по-пъргава и се държи по-добре на пътя. Единственият й недостатък е леко завишеният - с 0,4 л при наличие на система Start-Stop - разход.
Извод
Mokka 1.4 Turbo с предно задвижване ще помогне на Opel да продължи да се възстановява. Би било добре, ако модификацията се предлагаше и с базовото ниво на оборудване Essentia – така тя би се диференцирала по-добре от версията 4х4 по отношение на цените.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!