Маранело, понеделник сутрин. 99 процента вероятност за дъжд. Количество на валежа 8,5 мм. Влажност на въздуха 96 процента. В отвратително настроение съм. Провеждам кратък монолог като спонтанна терапия срещу депресията: LaFerrari е кола като всички останали, има система за стабилност, трасето ми е познато и е много вероятно карането на мокро да ми се размине. Шумът от вдигането на ролетната врата ме изкарва от умисъла и два фара поставят своите LED-кълба върху старт-финалната права на тестовата писта на Ferrari. Главният изпитател Рафаел дьо Симон ме кани на танц с машината. А навсякъде има опасност от аквапланинг. „Сега на Фиорано трябва да следваш съвсем друга траектория. И моля те – не пипай манетино (контролера на ESP).” Всички 499 LaFerrari отдавна са продадениСедалката на мегаспортиста e закрепена неподвижно към каросерията, а подвижните педали не осигуряват достатъчно място за много дълги крака. Центърът на тежестта е разположен на 375 мм от земята или с 65 мм по-ниско, отколкото при 458, който има същото междуосие като LaFerrari. По-ниската с 60 мм позиция на седене променя възприятията. Цветният TFT-дисплей изглежда почти като Head-Up, почти 4-ъгълният волан се върти директно пред гърдите ти, а черепът се намества точно под вдигащата се нагоре врата. Дебелият праг отива нагоре заедно с нея и затова за качване/слизане човек няма нужда да ходи на упражнения по йога. Истинска концентрация обаче изисква контролът на 963 к.с. – защото във Ferrari въртящият момент - „над 900 Нм” - е концентриран изцяло върху задните гуми. Те се загряват много бързо, но променят поведението на автомобила към недозавиване. Техническите данни на LaFerrari сякаш са извадени от приказка на братя Грим: 0-100 км/ч за под три секунди, 0-200 км/ч – за под седем, 0-300 км/ч за 15, максимална скорост над 350 км/ч, разход 14,1 л. Всъщност колата има контакт за зареждане, а под табелката с номера на шасито откриваме добавката Hybrid Vehicle, изписана със зелени букви. LaFerrari естествено е далеч от екологичен Plug-in, а мощен паралелен хибрид, отделящ 330 г СО2 на километър. На клиентите обаче надали им пука затова – всички 499 LaFerrari са продадени отдавна, всяко на цена 1 190 000 евро. В галерията със снимките ще откриете най-важното за динамичните качества на колата.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!