Японската компания Toyota предпочита да остави шофьора като най-важния фактор във взимането на решения за управлението на автомобила. Няколко производители, сред които Daimler, работят усилено по внедряване на системи за автономно управление, които се очаква да дебютират до 2020 г. "Вярваме, че акцентът трябва да бъде шофьорът, той трябва да взима инициативата", коментира Моритака Йошида, шеф на системите за гласов контрол в Toyota. Това е решението на компанията след 2 десетилетия проучване в областта на автономното управление. Toyota обаче не се отказва от развитието на автоматични системи за подпомагане. "Помислете за самолетите. Има автопилот, но когато стане въпрос за важна операция, пилотът иззема всичко в своите ръце, а системата го подпомага в маневрите. Трябва да е същото с колите, шофьорът трябва да бъде в центъра", поясни Йошида. Поради това най-големият производител в света предпочита да се съсредоточи върху автоматичното управление, а не автономното. Daimler и Nissan работят усилено по автономните системи и ще бъдат готови до 2020 г. GM пък ще предлага функцията, която ще може да се изключва като круиз контрол. Основният проблем пред автономните системи обаче е кой носи отговорността при инцидент, когато автомобилът се управлява сам. Все още ситуацията не е решена правно. В същото време и компания като Google работи по подобен тип системи.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!