От типа каране „омръзна ми в това задръстване“ се прехвърляме към пасторалните пейзажи на родината, за да вкараме в дълбоките води три пикапа, един от които – български. Great Wall Steed срещна Ford Ranger и Isuzu D-Max. Екипът ни се опита да язди щрауси, но тъй като се оказаха неподатливи на дресура, оставихме един от фотографите да си говори с тях и отпрашихме към буйната Марица край Долна Баня.
От офроуд калищата кацаме директно на пистата на TopGear в Дънсфолд. И под „кацаме“ нямаме предвид чисто метафорично изказване, а почти метафизична трансформация на време-пространството, породена от най-бързия хибриден състезателен модел, записал обиколка на трасето ни. Повярвайте, искате да видите следите от дрифт с бензиново-електрическия Nissan Zeod, участник в Льо Ман отпреди няколко месеца.
Продължаваме да плетем състезателната нишка с кола за WRC. Само че не ни дадоха достатъчно пари, за да си купим такава, и се наложи да си направим. Помните стандартния ни Hyundai i20, нали? Превърнахме го в рали кола. Процесът изглеждаше варварски и всъщност беше точно такъв. Но резултата си го бива.
Слизаме още по-надолу в дебрите на даунсайзинга. Два срещу три цилиндъра. Fiat срещу MINI. И понеже редакторите само се караха и не можаха да излязат на глава, търсим мнението на дама, нали тези двете били „женски коли“. Не ни пука, че разликата в цената се измерва в пъти. Важното е душата, както научихме в този ден.
Тестовете продължават с току-що дебютиралия у нас много симпатичен Citroen C4 Cactus. Компания му прави още една българска машина – Great Wall C30. Британският Vauxhall Vivaro и чешката Skoda Octavia Scout допълват бюджетно ориентираната секция, в която звездата е последното превъплъщение на Opel Adam – практичната и авантюристична версия Rocks. Деси Бацанова провери що за Adam е това и как гледа на него нежната половина от човечеството.
Ако не си харесате никоя от изброените, по-препоръчителна в задръстванията е само джаджата със звучното име „B” - летяща кола, която се управлява с дистанционно. С тъчпади ще се управляват и някои от колите на бъдещето. Наближаващият салон в Париж ни показва как ще изглеждат следващите години на автомобилостроенето – DS Divine и Peugeot Quartz са не по-малко реални, отколкото шантави. Bentley Mulsanne Speed пък има толкова смисъл, колкото и да сложите слон за чирак в стъкларски магазин.
Не на последно място TopGear може да се похвали с навигаторски дебют. Наско Марков седна на дясната седалка, за да чете завоите (и молитви) до офроуд легендата Жан-Луи Шлесер. Отпаднаха, но човекът на TG няма вина, просто колата се счупи. Цялата история – на страниците на списанието.
По традиция завършваме с рубриката „Гараж“ - Golf GTI напомня на Том Форд за петролната криза, Иван Монев изкара 420d Gran Coupe за последно от гаража на TG, преди да го върнем на BMW, а новото попълнение Merc GLA ще доказва, че кросоувърите са работоспособни семейни автомобили. Пол Хоръл запознава своето V60 с истинско Volvo Polestar. Едва не се стига до ръкопашна схватка.
Като имате предвид всичко това, не ви остава нищо друго, освен да изчетете новия брой 113 на BBC TopGear България от кора до кора, след което да посетите страницата ни във facebook, за да споделите впечатленията си...
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!