17 декември 1903, Кил Девил Хилс, пронизващ студен вятър, след поредица технически провали най-накрая Орвил Райт излита със скорост 10,9 км/ч. Следват още два опита на Орвил и Уилбър и финален. Историята е написана. Макар само на 3 метра над земята, това е първият продължителен и контролиран полет на човек с моторна тяга.
Индустрията предлага много бързи автомобили и не са малко моделите, които ускоряват от 0 до 100 км за под 4,6 сек. Rolls-Royce Wraith обаче е най-бързият и най-мощен автомобил, който компанията някога е правила. За разлика от едно Ferrari и Lamborghini, в Wraith има нещо друго, което се цени повече от стойностите и динамиката. Нещо, което не може да бъде измерено, няма обем и форма, а носи душа.
Поради това карането може да бъде сравнено само с летенето, при това историческото. За разлика от събратята си, той е създаден да доставя удоволствие зад волана, а не на задната седалка. Което предполага, че над 90% от клиентите ще бъдат американци или китайци. С други думи, типичният собственик на Wraith няма да е аристократ, успял бизнесмен, китайски магнат или дори олигарх. Именно затова в ДНК-то на Rolls-Royce Wraith са вплетени два коренно различни характера, подобно на тендема на братята Райт - авантюриста пилот Уилбър и аристократа бизнесмен Орвил. Тази комбинация на практика не може да бъде открита в нито един друг модерен автомобил.
Това не означава, че Rolls-Royce Wraith не е типичен представител с благородно потекло. Той е аристократ пред операта или театъра. Най-ударната визуална забележителност определено е задната част тип фастбек. Обикновено това е подпис на Mustang, но на този Rolls тя му отива. Предният капак на Wraith е издължен спрямо този на Ghost с 4,5 см, а радиаторната „катедрална“ решетка е потънала навътре.
Rolls са известни с вниманието си към детайла и таванът в салона определено е произведение на изкуството. Има вградени 1340 фибро-оптични лампички, имитиращи най-богатата звездна нощ, която можете да си представите. Първата ми реакция на това интериорно решение бе, че това е „парвенюшки кич“. След 100 км зад волана обаче разбрах истинското им предназначение. Оптичните лампички звезди създават уникално усещане в интериора и светлинен сфумато ефект, при който светлината идва отвсякъде. Така все пак, когато погледнете спътницата си до вас, ще виждате Мона Лиза, без да разбирате това...
Двигателят е подобрена версия на 6,6-литровия туин-турбо V12 двигател от Ghost, който тук генерира 632 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Моторът получава 8-степенна автоматична скорост, без пера на волана. Въпреки тяхната липса обаче Wraith може да лети с вратите напред и да се контролира брилянтно с гигантската си маса от почти 2,5 тона, сравнима с тази на големия Range Rover. Въртящият момент е цели 800 Нм и те се изсипват само върху задните колела, а не върху четирите, както биха решили да го направят в групата брандове на VW. Рекламният слоган на Rolls-Royce - "Това е колата, която самият Чарлс Роллс би искал да управлява“, и няма нужда от глезотии като 4х4, звучи супер от маркетингова точка, но при условия, различни от сух асфалт, може изкажете някой негативизъм към това твърдение.
Wraith ползва техниката на Ghost, само че е със скъсено с 18 см междуосие и увеличена с 2,4 см следа. Дял за отличното управление има и кормилната система от Ghost, доработена тук, за да предложи по-динамично шофиране. Стандартното управление е все едно сте на летящо килимче, има безупречно окачване, а когато го напънете в завой, е стабилно.
Истинската магия обаче идва със системата Satellite Aided Transmission. Предавателната кутия е същата 8-степенна ZF, каквато е в Ghost и много други модели, дори на други марки, но при Wraith тя се подпомага от GPS-a. Автомобилът разбира къде се намира и какъв пътен участък следва, така че сам успява да коригира и променя предавателното число в зависимост от случая.
И сега идва интересна изненада. Въпреки гигантските си размери и туловище, Rolls-Royce Wraith няма да ви накара да си купите бензиностанция, нито да вземете концесия в Близкия изток. Средният разход от цялото пътуване бе под 15 литра на 100 км, въпреки че две трети от пътя бе високоскорстна магистрала, а това постижение е сравнимо с разхода на десетки други автомобили, които не само нямат този ореол, но и са с наполовина по-малко цилиндри, мощност или маса.
Всичко, което може да се изброи за Rolls-Royce Wraith и качествата му, е двойно. В желанието си да направят перфектната машина за каране и да не нарушат железобетонните си традиции в комфорта, Rolls са извадили бегач, който може да бъде аристократ и когато реши - брутален беглец.
Технически данни Rolls-Royce Wraith
6592 куб. см, би-турбо бензинов V12, задно задвижване, 632 к.с., 800 Нм, 14 л/100 км, 327 г/км CO2, 0-100 км/ч за 4,4 сек, 250 км/ч (ел. ограничена), 2360 кг, цена: от 550 000 лв. нагоре.
Агенция Speed-Press
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!