Решението за затваряне на луксозната дъщерна марка на Mercedes-Benz дойде след спад в продажбите на моделите 57 и 62 и решението на директора Dieter Zetsche да не се започва разработка на нови модели, които се очакваше да наследят настоящите през 2014 г. , като така ще се съсредоточат повече усилия върху Mercedes.
„Стигнахме до заключение, че е по добре да съкратим загубите си с Maybach, вместо да продължаваме в едно толкова несигурно бъдеще с марка, която не оправдава очакваното ниво на продажби“, твърди вътрешен източник. „По план, празнината, оставена след спирането на моделите 57 и 62, ще се запълни от S-class, който ще се предлага в 3 варианта, включително и най-луксозният S600 Pullman”.
Мерките за избутване на Mercedes по-високо на пазара за този сегмент идват след проучване, според което марката има по-голям потенциал за успех в луксозния сегмент срещу конкуренцията в лицето на Bentley и Rolls-Royce, отколкото Maybach, който се продава добре в Германия, но в световен план не се радва на високо търсене.
Въпреки плановете за закриване на Maybach, и двата съществуващи модела ще се произвеждат до началото на 2013, когато ще бъде представено петото поколение на S-Class.
Марката Maybach беше възкресена от Mercedes през 2002, след провал в сделката за закупуване на Rolls-Royce и Bentley, тогава собственост на Vickers, а по-късно купени от VW, като контролът върху Rolls-Royce беше преотстъпен на BMW.
Оригиналните модели- 57 и 62 са наречени така, заради дължините си- съответно 5735 мм. и 6170 мм. И двата модела са на базата на удължено шаси от третото поколение S-Class, представено през 1991 г.
Предложение за включване на Aston Martin в разработката на бъдещи модели на Maybach беше отхвърлено в началото на 2011 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!