Хибридите влизат в играта? Няма как да не е така, при положение че автомобилостроител номер едно в света избра именно тази технология, за да опита да запази челната си позиция в автомобилната индустрия.Тествахме новия Lexus IS 300h, който дебютира в началото на годината в Детройт. На пръв поглед автомобилът изглежда страхотно, подобно на концепцията LF-CC. Инженерите, работили по аеродинамиката, са се справили блестящо, коефициентът на челното въздушно съпротивление е сведен до едва 0,25 Cd (Nissan GT-R 0,26 Cd). Тестовият автомобил е снабден с F-Sport пакет, включващ огромна радиаторна решетка, предна броня с допълнителни въздуховоди, LED фарове за мъгла и 18-цолови алуминиеви джанти, които придават динамичен и агресивен вид на седана. Отвътре колата се различава значително от европейските си конкуренти.Японците явно не крият симпатиите си към LFA, дизайнът на спортния волан, шофьорската позиция на седене, инструменталният клъстър, всичко е повлияно до голяма степен от суперавтомобила. Като прибавим по-широката с 10 мм следа, излиза, че си имаме един чистокръвен спортист.Lexus IS 300h се кара приятно, дори прекалено приятно. Адаптивното окачване е оптимизирано, ревизирани са двойните носачи отпред и е използвано многораменно окачване от GS отзад. Електрическо сервоуправление осигурява леко и в същото време директно управление на волана. Информационно-развлекателната система и навигацията се управляват от странен джойстик с 8 позиции, за който ще ви е нужно известно време, преди да му свикнете. Любопитна е и системата Active Sound Control, която чрез натискането на бутон генерира мощен звук на спортен двигател в купето и която така и не изключихме. Пространството на задните места е увеличено благодарение на удълженото със 70 мм междуосие, както и на по-тънките предни седалки. Багажникът има вместимост от едва 450 л, но това е разбираемо, все пак под кората се намира никел-металхидриден акумулатор, захранващ електромотора.Lexus IS 300h се задвижва от хибридна система - 2,5-литров 4-цилиндров Аткинсън агрегат, комбиниран с електромотор със системна мощностот 223 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които се предават към задните колела от безстепенна автоматична трансмисия E-CVT. Тук трябва да отбележим и новата Drive Mode Select система, която предлага четири режима на шофиране – ECO, NORMAL, SPORT и SPORT +. Японците са заложили на плавно ускорение, икономия на гориво и ниски вредни емисии, но за тях след малко. От друга страна, окачването и кормилното управление се променят, съответно автомобилът става по-чувствителен на неравности, а воланът по-тежък. Приятна изненада прави спирачната система, която освен дискови спирачки използва и електромотор, работещ като генератор. Тоест при меко и плавно натискане на спирачката скоростта се намалява от него, докато при по-рязко спиране се задействат спирачните апарати.
ИзводLexus IS 300h е спортен автомобил, но само на пръв поглед. Да, дизайнът и аеродинамиката са перфектни, но ускорението от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек не им отговаря. Lexus IS 300h не предоставя страхотна динамика, а висока ефективност. Комбинираният разход на гориво е само 4,3 л/100 км, а вредните емисии са сведени до 99 г/км CO2. Като прибавим, чепаркирането се извършва изцяло на ток, излиза, че японците ни изненадаха за пореден път, и то приятно.
Lexus IS 300h4-цил. • 16 клапана • директно впръскване на гориво • работен обем 2494 куб. см • мощност 133 кВт (181 к.с.) при 6000 об/мин. • макс. въртящ момент 221 Нм при 4200 об/мин. • ел.мотор синхронен • мощност 143 к.с. • макс. въртящ момент 300 Нм • задно предаване • безстепенна E-CVT трансмисия • 0-100 км/ч за 8,3 сек • макс. скорост 211 км/ч • обем на резервоара 66 л • разход на гориво 4,3 л/ 100км • CO2 - 99 г/кмЦена: от 73 950 лв.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!