Днес Lexus разкри поразителния и готов за производство модел RC купе на Автомобилното изложение в Токио 2013. RC е част от революцията в пътното поведение и управлението в моделите на Lexus, която започна с GS и продължи с новото поколение IS. RC е самостоятелен модел, а не двуврат вариант на седан. Проектирано на базата на GS, купето се различава по всички размери от GS и IS.
Купето с агресивен дизайн ще се предлага с едно задвижване в Европейския съюз: бензин-електрически хибрид с 2,5-литров двигател, а за останалите пазари ще се предлага и модификация с 3,5-литров V6 двигател с 8-степенна трансмисия с последователно превключване на предавките.
Lexus RC интегрира най-широката и същевременно най-ниско разположената спираловидна решетка на Lexus. RC е уникален модел в гамата Lexus със своите пропорции – 30 мм по-широк, 35 мм по-нисък и със 70 мм по-късо междуосие в сравнение с IS, което му придава атрактивната визия на луксозен двуврат автомобил. В уникалния дизайн на фаровете и стоповете отново е залегнал L-shape мотивът на Lexus. Предлага се избор между две версии на алуминиевите колела – изваяни 19-инчови колела с 10 спици и мускулести 18-инчови колела с 5 спици.
Допълнително усилената носеща конструкция на каросерията значително увеличава здравината на двувратото купе. Новите производствени процеси, за първи път въведени при моделите LS и IS, включително допълнителното лепене на отделните елементи, значително увеличават здравината и устойчивостта срещу усукване на каросерията. Моделът е оборудван с двойни носачи отпред, а задното окачване е многозвенно.
Специфичната мощност на RC от литър обем е втората по големина в гамата на Lexus след тази на LFA. 3,5-литровият V6 бензинов двигател с двойно впръскване възпроизвежда максимална мощност от 318 к.с. и 380 Нм. 8-степенната Sport Direct Shift трансмисия с пера за смяна на предавките от волана е заимствана от IS F и оптимизира предаването на мощността към колелата и разхода на гориво.
Хибридната модификация RC 300h – първото хибридно купе на Lexus – използва 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с двойно впръскване и електромотор с мощност 105 кВ (143 к.с), съчетани чрез хибридна, автоматична, безстепенна трансмисия с 6 симулирани предавки за последователно превключване чрез пера на волана. В зависимост от спецификите на пазара RC ще се предлага със задно задвижване или задвижване на четирите колела.
RC е първият модел от гамата на Lexus, оборудван с обновената система за следене на мъртвата точка. Системата може да проследява автомобили от много по-широка дистанция и приближаващи с по-висока скорост в сравнение с предишната верисия. Иновативната и сензорна система Lexus Remote Touch с обновен интерфейс за аудио- и навигационната система е от ключово значение за удобството в купето, където бързата реакция е част от цялостното удоволствие от автомобила.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!