Още от представянето си през 1998 г. Ford Focus си извоюва позицията на майстор на завоите в компактния клас. Благодарение на брилянтното си окачване и директното си кормилно управление 16 години по-късно той уверено я защитава – както доказва и обновената версия на модела. Заради характерната предница след фейслифта компактният Ford веднага си спечели прякора „Малкият Aston Martin”. И отвън, и отвътре дизайнът е станал по-изчистен. Докато формите на каросерията преди сякаш бяха израз на дизайнерско „лутане“, сега те са станали по-категорични. Хората от Кьолн са си взели поука след многото критики за претрупания интериор и са намалили броя на бутоните по волана и по централната конзола. Навигацията работи сравнително бързо, а ползата от разположения високо дисплей ще усетите по пътища с много завои. По тях човек не е лошо човек да й хвърля по един поглед – защото Focus сякаш те подтиква да взимаш завоите с все по-висока скорост и да търсиш границата на възможностите му. За да достигнете тази граница обаче, трябва доста да се постараете – защото оптимизиранотоокачване (нови амортисьори, по-стабилни тампони и др.) и по-устойчивата на усукване каросерия събуждат още по-голям апетит за завоите у шофьора на компактния Ford. Focus ги атакува много смело и с двата тествани от нас агрегата – 2-литровия TDCi (вече със 150 вместо със 140 к.с., oт 40 900 лв.), както и с 1,5-литровия бензинов EcoBoost със 150 к.с. (от 34 050 лв.). Вторият мотор заменя познатия 1,6-литров и освен с пъргавите си реакции радва шофьора и с приятно спортния си глас – който ще чувате при високи обороти. При ниски моторът почти не издава акустично работата си. Сред основните иновации в агрегата са интегрираният в цилиндровата глава изпускателен колектор и water-to-air интеркулерът. По отношение на сигурността най-важното подобрение е т.нар. „предвиждаща“ ESP. Тя е наречена ETS (Enhanced Transitional Stability) и идентифицира потенциалните опасни ситуации още преди те да са настъпили, като може да активира спирачките за отделни колела още преди да има загуба на сцепление. ИзводХората във Ford са си взели поука от грешките и при фейслифта са отстранили най-съществената слабост на Focus - “разпиления“ интериор. Освеженият дизайн и иновативните задвижващи агрегати имат потенциала да поддържат високото ниво на продажбите.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!