Около 45 000 лева е цената на новия „стартов“ модел на Caterham – производител, издигащ моторспорта на пиедестал. Seven 165 обаче ще се предлага с 3-цилиндров мотор от Suzuki Jimny. Вместо 64 конски, колкото агрегатът развива в офроудъра, тук „конете“ са повишени до 80 благодарение на турбокомпресор, а въртящият момент достига 107 Нм. Това е достатъчно за относителна мощност от 165 к.с. на тон. Сега разбрахте ли откъде идва цифровото означение в името? Роудстърът с каросерия от алуминий и пластмаса тежи едва 490 кг – и няма нито въздушни възглавници, нито радио, нито дори покрив!Всъщност срещу доплащане от 400 лв. можете да получите платнен гюрук, но той затруднява сериозно качването – което и без това е малко изпитание. В тънките и супертесни кожени седалки (1200 лв.) човек ще псува сериозно, ако е решил да спести 140 лв. за бутон за стартиране/изключване на мотора. Защото търсенето на ключалката за „събуждане“ на двигателя някъде между краката на шофьора не изглежда добре пред зяпачите... Но всичко това бързо се забравя, след като човек включи мотора. 660-кубиковият двигател звучи така, сякаш е много по-голям и като че ли те подтиква да настъпиш здраво газта.Тук няма нужда от SoundmanagementИ какво, прехвърляш цялата си сила на десния крак и чакаш да се лепнеш за седалката? Всъщност не... Макар че моторът се развърта светкавично бързо до 7000-8000 об/мин, той не генерира ускорението, което сме свикнали да получаваме от по-големите модели на марката. Въпреки това „спринтът“ от 0 до 100 км/ч за 6,9 сек доставя удоволствие. И така шофьорът, приближен максимално до асфалта и усещащ вятъра в косите си, бързо разбира, че за удоволствие от шофирането невинаги са нужни високотехнологични състезателни автомобили. И 80 км/ч с тази кола са достатъчни за усмивката на водача – ето защо надали за някого ще бъде проблем фактът, че максималната скорост е само 161 км/ч. При всяка смяна на предавка от прецизната 5-степенна трансмисия разтоварващият клапан изпуска въздуха от турбопътищата. Да, и 3 цилиндъра са достойни за моторспорт – дори когато колата не разполага със сложна система за Soundmanagement като BMW i8. Директното кормилно управление и твърдото окачване сякаш създават от шофьора и пътя едно цяло и гарантират невероятен кеф от карането. Лявата ръка остава издадена навън – ето защо за повече свобода на движенията е по-добре вратата да остане у дома. Малкият волан Momo дирижира изнесените извън каросерията предни колела много точно и на човек му иде да извика: „Електронни системи, вие не ми трябвате!“. Поне докато завали – защото тогава Caterham започва да се носи като шейна. Технически данни на Caterham Seven 1653-цилиндров турбобензинов мотор; 5-степенна ръчна трансмисия; 80 к.с.; 0-100 км/ч за 6,9 сек; макс.скорост 161 км/ч; разход EU-Mix 4,9 л на 100 км; СО2 114 г/км; дължина/широчина/височина 3380/1580/1118 мм; цена: ок. 45 000 лв. Извод3-цилиндровият турбомотор е жизнен и икономичен с разхода си от 4,9 л на 100 км. Този агрегат е напълно достатъчен, за да изпиташ удоволствието от шофиране на Caterham – близко до пътя и без електронни системи. Стига да имате друга кола за лоши метереологични условия, разбира се.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!