Пуристки, мощен и без обтекатели – такъв е BMW R nineT, представен за юбилея „90 години BMW Motorrad”. Самобитният характер на боксерния двигател и езикът на формите на различни епохи при мотоциклетите са съчетани с иновативна техника и модулна концепция, която предлага на водача максимални възможности за индивидуализация. При разработката на дизайна на nineT на преден план са били поставени задачи като „пуристка простота”, „емоция” и „автентични, традиционни материали”. Също като при първия мотоциклет на BMW от 1923 година – легендарното BMW R 32, – и новото BMW R nineT залага на задвижването с класически, пъргав боксерен двигател. При nineT се използва боксерен двигател с въздушно/маслено охлаждане и работен обем 1170 куб. см. Той развива 110 к.с. при 7 750 об/мин и максимален въртящ момент от 119 Нм при 6000 об/мин.
Важен аспект на високата индивидуализация на nineT е особената концепция на рамата. Разработената специално за nineT стоманена тръбна рама интегрира боксерния двигател като носещ елемент. Основната конструкция на рамата е базирана на предна част с интегриран лагер на кормилото и задна част с опора за задната вилка.
Спускателна система е разположена отляво с две едно над друго крайни изпускателни гърнета. Особен технически акцент е предлаганата за nineT титанова ауспухова система на Akrapovic. Чрез по-къса, респективно по-дълга свързваща тръба ауспуховото гърне може да бъде монтирано по-ниско или по-високо, което из основи променя излъчването и характера на nineT.
При BMW R nineT обичайния за боксерните модели на BMW Motorrad Telelever е заменен със заимствана от суперспортиста S 1000 RR телескопична вилка Upside-down. Резултатът е много класическа визия в съчетания с най-модерна техника. Окачването на задното колело е поверено на еднораменна вилка Paralever с централна пружинна стойка.
Тъй като е замислен като чистокръвен роудстър, в духа на историческите си образци nineT се оборудва с джанти със спици с елоксирани в черен цвят алуминиеви джанти, черни алуминиеви главини, както и спици от неръждаема стомана. Монтираните радиално 4-бутални моноблок-спирачни апарати в комбинация с плаващите спирачни дискове с диаметър 320 мм, както и BMW Motorrad ABS осигуряват абсолютно сигурно спиране.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!