Във фамилията на M-ките вече има ново попълнение - М4 Кабриолет. “Спортистът“ с мек покрив ще отпразнува премиерата си в рамките на изложението в Ню Йорк (18-27 април). Под капака работи редовият 6-цилиндров битурбо двигател с 431 конски сили и 550 нютонметра - същият като този в M4 Coupe и M3 Седан. От Мюнхен обещават, че 3-литровият агрегат (със среден разход 9,1-8,7 л на 100 км) ще ускорява тежкия кабриолет за около 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч. Скоростните кутии са 6-степенна механична и 7-степенна с два съединителя. Съставеният от три части сгъваем метален покрив на BMW M4 Кабриолет е напълно тапициран отвътре и се отваря за около 20 секунди с натискане на бутон – при необходимост дори и по време на движение със скорост до 18 км/ч.
М4 Кабриолет се разпознава като „роднина“ на BMW M3/M4 благодарение на предния капак с характерен Powerdome, впечатляващите странични огледала с двойни стойки, както и изпъкналите арки на предните и задните калници, „приютили“ джантите с размер 18, респ. 19 цола (опция) и гуми с различен размер на предния и задния мост. Клиентите, които искат автомобилът им да бъде наистина уникален, могат да поръчат ексклузивните опции на BMW Individual.
Благодарение на използването на много карбон и алуминий автомобилът е „олекнал“ с 60 кг в сравнение с предишния модел и сега тежи 1750 кг. От карбон (CFRP) е направен карданът, който е цял и без междинна опора, а алуминий е използван за някои от компонентите на окачването, както и за предните капак и странични панели.
За да бъдат гарантирани оптимални работни температури на двигателя както във всекидневието, така и на състезателната писта, той е получил специална охладителна система. Освен основен радиатор тя включва и странични водни радиатори за високо- и нискотемпературните охладителни кръгове както на двигателя, така и на трансмисионното масло (при скоростната кутия с два съединителя). Допълнителната електрическа водна помпа осигурява охлаждането на лагерите на турбокомпресора при спрял автомобил. Магнезиевият маслен картер е с намалено тегло и разполага с допълнителна преграда, която намалява до минимум движението на маслото при силни странични ускорения. За стабилната циркулация на маслото дори и при екстремни ускорения и спирания се грижат допълнителната маслена помпа, както и системата за отвеждане на маслото от зоната на турбокомпресора. Подхождащият на състезателните гени звук се гарантира от иновативната концепция на клапите в двойната изпускателна система. Разположените непосредствено пред крайното изпускателно гърне електрически управлявани клапи освен минимално налягане на отработените газове осигуряват и характерния звук на M-ка.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!