Винаги съм харесвал експериментите на BMW при навлизането в нови автомобилни сегменти. Мнозина явно просто не схванаха своеобразната гениалност и на Х6, и на Серия 5 GT. Успехът на Х6 изненада дори BMW, а Серия 5 GT днес генерира около 20% от продажбите на Серия 5.Къде е тайната на успеха? Има особено претенциозни купувачи, за които седанът не е достатъчно практичен, а комбито е прекалено делово. Освен това мнозина си мечтаят за повече място за краката отзад. Както и за по-висока индивидуалност.Използвана е платформата на предлаганата само в Китай удължена версия на Серия 3 - с по-дълго с 11 сантиметра междуосие. Резултатът: BMW 3 GT е по-късо от Серия 5 със само 6 сантиметра и е по-дълго от нормалната „тройка” с цели 20 сантиметра! С 81 мм е увеличена и височината, в автомобила се сяда като в кросоувър – седалката е по-високо с 59 мм. Но най-удивителното се случва отзад – там има повече място и от Серия 5, и дори от Серия 7! Мястото над главите също е предостатъчно. Вместимостта на багажника е 520 литра - 25 литра повече спрямо Серия 3 Туринг – наистина внушително. Да не говорим за гъвкавостта и хитроумните решения в него. И още един детайл, който някак остава незабелязан, а е в пряка връзка с изключителната практичност и гъвкавост на Gran Turismo – клиренсът е увеличен с 25 милиметра. А по родните пътища това често са точно ония недостигащи 2,5 сантиметра, които „чуваме” при преминаване през неравности, дупки или така модерните напоследък огромни „легнали полицаи”. На практика 165 мм клиренс е напълно достатъчен – а в комбинация с xDrive ще са възможни дори и леки разходки извън пътя. Наистина Gениален Транспортер.Естествено, повишеният клиренс и по-комфортните настройки на окачването водят до незначително влошаване на управляемостта и по-висока чувствителност към страничен вятър – но това може да го усетите само ако малко преди това сте карали Серия 3 Седан или Серия 4, които са с по-нисък център на тежестта.При тестовото BMW 328i с мощност 245 к.с. определено не можех да се оплача от липса на мощност, липсва ми само коприненомеката работа на редовите „шестаци” и ме дразни металическият звук при натоварване и високи обороти. Но високата еластичност и перфектната (няма да престана да го повтарям) 8-степенна автоматична трансмисия компенсират това – и гарантират осезаемо по-висока икономичност. Удълженото междуосие осигурява ненадмината стабилност по курса и много висок комфорт на возене, този автомобил просто ме кара да мечтая за дълги преходи от поне 1000 километра на ден. С много багаж и всички „екстри”. Наистина Gениален Транспортер. Извод „Малкото” Gran Turismo на BMW е поредният много успешен експеримент на марката при търсенето (и намирането) на нови пазарни ниши. За водачи, които търсят по-висок комфорт, повече простор, по-голям багажник – но и повече индивидуалност.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!