Актуалната 4х4 гама на Мercedes-Benz обхваща повече от 60 модела. При това винаги на разположение e гъвкаво подбрана според автомобила 4x4-техника – от новото поколение компактни модели и автомобилите на моделните гами C-, E-, S-, CLS- и CL-класа до всеобхватната SUV- и високопроходима продуктова гама с моделите GLA-, GLK-, M-, GL- и G-класа. Общите характеристики на всички са висок запас на сцепление и отлична маневреност при максимална сигурност и висока енергийна ефективност.
През тази година в центъра на вниманието по време на провеждания при зимни условия 4MATIC-уъркшоп на Mercedes-Benz в Хохгургл, Австрия, е моделната гама компактни автомобили. A-, B- и CLA-класа по желание могат да бъдат оборудвани с новото поколение система за задвижване на четирите колела 4MATIC с променливо разпределение на въртящия момент. От март 2014 година SUV-гамата на Mercedes-Benz ще допълни и новият GLA.
Новият 4MATIC се комбинира със седемстепенна автоматизирана скоростна кутия с двойни предавки. Благодарение на системата с двоен съединител превключването на по-висока или по-ниска предавка се извършва изключително бързо и без загуба на теглителна мощ. Предаването на мощността към задната задвижваща ос се осъществява посредством компактен агрегат Power Take-off Unit (PTU), който е напълно интегриран в основното задвижване и получава смазочното си масло от него. В сравнение с конкурентни системи, при които отклонението се реализира посредством отделен компонент със самостоятелен смазочен кръг, се наблюдават значителни предимства по отношение на теглото.
Намаленото тегло на системата 4MATIC се постига не само благодарение на PTU. Към допълнителните мерки спадат още компактното изпълнение на задния диференциал, индуктивно закалените задни полуоски и карданите с намалена маса. В сравнение с версиите за задвижване на всички колела при конкурентите теглото на системата 4MATIC е с до 25 % по-ниско.
Системата 4MATIC се активира на принципа „толкова често, колкото е необходимо, и толкова рядко, колкото е възможно“. Това означава, че когато има необходимите предпоставки, компактните модели със задвижване на всички колела се движат в изключително икономичния режим само с предно предаване. Когато ситуацията на пътя изисква, въртящият момент се предава и към задния мост. Връщането към режим на предно задвижване става също толкова бързо. С тази стратегия Mercedes-Benz отговаря успешно на две основни изисквания: оптимизирана енергийна ефективност, съчетана с максимално динамично пътно поведение и сигурност.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!