Тази есен Citroen CX празнува 40-годишен юбилей. Моделът е представен на автомобилния салон в Париж през 1974 г. Днес го споменаваме заради дръзкия за времето му дизайн, авангардните технологии, сред които и турбодизелов двигател, версия GTi и разбира се, хидропневматично окачване от DS, което налага нови стандарти по отношение на комфорта.
От CX са продадени над 1,2 млн. екземпляра в глобален мащаб, считано до 1991 г. Дебютният модел е версията с индекс 2000 и получава титлата „Автомобил на годината“, както и награда за стил.
Главен художник на СХ е Робер Опрон, каросерията е двуобемна, дължината е 4,63 м. Това е първият за времето си седан в историята на марката с дизелов двигател. Аеродинамиката му играе ключова роля в постигането на впечатляващо ниския разход на гориво. Само по себе си името на модела идва от френското съкращение за „коефициент на аеродинамично съпротивление“.
През 1975 г. се появява и версия комби, а две години по-късно - и 2400 Gti, считан за най-бързия френски турър.
Интериорът му е доста футуристичен за тогавашните времена и позволява на шофьора да контролира всички функции, без да сваля ръцете си от волана. През 1985 г. СХ е първият френски автомобил, обзаведен с ABS.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!