Тази година във Формула 1 влизат редица радикални технически промени. От 2014 насетне болидите ще се задвижват от авангардна технология, комбинираща мощни турбодвигатели с вътрешно горене и високотехнологични системи за възстановяване на енергия.Благодарение на двата типа енергия, задвижваща болидите, енергийната ефикасност ще достигне до невиждани преди това нива в спорта. Двигателят с вътрешно горене ще генерира мощност чрез консумацията на традиционното гориво, докато електрическата енергия ще се доставя от два мотор генератора, преобразуващи енергията от ауспуховата система и тази, отделяна по време на спиране. Двете системи ще работят съвместно, като отборите и пилотите ще балансират използването на двата вида енергия по време на състезанието.Появата на тази нова технология означава, че думата „двигател“ вече не е достатъчна: вместо това спортът ще използва термина „Power Unit“.Renault е напълно готов за тази техническа революция със своя Energy F1-2014 Power Unit, проектиран и разработен в щаб-квартирата във Вири-Шатийон, Франция, който е готов за пистовите изпитания.
КЛЮЧОВИ ЕЛЕМЕНТИ:
• 1.6-литров V6 турбодвигател с вътрешно горене• Директно впръскване на горивото• Максимални 15 000 об/мин• Потентни Energy Recovery Systems, включващи два мотора, играещи ролята на генератори - MGU-H, възстановяващ енергия от изпускателната система, и MGU-K, възстановяващ енергия при спиране• Възстановената електрическа енергия се съхранява в батерия• Комбинирана максимална мощност от 760 к.с., която е еднаква с предишните V8 двигатели• Двойно ограничение върху разхода на гориво: 100 кг максимално допустимо количество за състезанието (-35% спрямо 2013), като дебитът на горивен поток е ограничен до максимум 100 кг/ч (неограничен при предишните V8 правила) – затова болидите ще се нуждаят да използват гориво и електрическа енергия в рамките на една обиколка• Развитието на двигателя е замразено в хода на сезона, като се позволяват промени само за честни и справедливи причини• Един пилот ще разполага с 5 Power Unit през сезона.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!