Mercedes-Benz представя новия най-мощен ML на изложението в Лос Анджелис, което започва тази седмица. Третото поколение ML AMG надгражда мощността на предшественика си до 525 к.с., въпреки че инженерите му се гордеят с цели 4,7 л/100 км по-нисък разход на гориво. Все пак двата турбо компресора и 5,5-литровият V8 изискват своите 11,8 л/100 км, което се равнява на 276 г/км въглероден диоксид. В замяна на това семейният спортист ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди. Затова не без значение е въртящият момент от 700 Нм, налице между 1750 и 5000 об/мин. Скоростната кутия с два съединителя включва нов преобразувател на въртящия момент, за да се справи с чувствително увеличените му стойности. Стандартни са 20-цолови колела, но се предлага и възможност за 21-цолови. В зависимост от тях гумите са с размери 265/45 или 295/35. Перфорираните спирачни дискове за всички колела са с размери 390х36 мм отпред и 345х26 мм отзад.
За малцината, на които изброените данни не са достатъчни, AMG предлага пакет Performance. Той увеличава мощността до 557 к.с., а въртящия момент – до 760 Нм. Това, от своя страна, намалява времето за ускорение до 100 км/ч с 0,1 секунди до 4,7 и увеличава оборотите на мотора от 5250 при стандартната версия до 5750 в минута.
Първото поколение M-class AMG се появи през 1999 и също използваше 5,5-литров мотор. Тогава за топ-модела бяха достатъчни 347 к.с., а максималната скорост дори не достигаше днешното електронно ограничение от 250 км/ч. За четири години бяха продадени над 11 000 броя. Във Франкфурт през есента на 2005 се появи второто поколение ML AMG, вече с 6.3-литров V8 и 510 к.с. Той прибави нови 13 000 клиенти за високотехнологичната работилница в Афалтербах. Днес третото поколение се връща към по-малкия работен обем, но запазва обозначението 63 AMG.
Цената на ML 63 AMG в Германия е 108 885 евро, а за пакета Performance трябва да се доплатят 7021 евро.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!