Близо до мястото на провеждане на автомобилния салон в Париж ние успяхме да завъртим едно кръгче с последната генерация на Corsa – макар и не като шофьори, а като пътници. Возеше ни ръководителят на разработката й Вернер Йорис, който ни разкри най-важното за колата. „С изключение на няколко болта и гайки окачването няма нищо общо с това на предишното поколение“, обяснява мъжът. Всъщност то продължава да бъде тип McPherson, но предната подрама е удължена, шенкелът е усилен, а геометрията е променена. Нови са също задната ос и амортисьорите.
Corsa е станала по-комфортна
Със сваления с 5 мм център на тежестта Corsa е станала по-стабилна, но същевременно и по-комфортна при движение по неравности. Подготвеният за изложението екземпляр прави впечатление с много добрата си изработка, не се чува дори минимално тракане или скърцане. Съществена разлика в сравнение с предшественика: дори в спортен режим окачването не е прекалено твърдо. Йорис върти спокойно волана и натиска бутона City, който с тоталното обновяване на електрониката е дошъл в Corsa. С активирането на тази функция воланът става „по-лек“, а паркирането – по-лесно. В Рюселсхайм са работили и по трансмисията – сега лостът й се движи по-нежно, което прави превключването на предавки по приятно.
Нов 3-цилиндров турбомотор под капака
От Opel се гордеят особено много с тотално новия 1-литров турбобензинов мотор с три цилиндъра, който се предлага във версии с 90 или 115 к.с. и система Start-Stop. Звукът на задвижващия агрегат е типичен за подобен тип мотори без да се натрапва прекалено. Заради подобрената шумоизолация Corsa не прави впечатление на много шумна. Едно от най-големите предимства на 3-цилиндровия агрегат е генерирането на максималния въртящ момент от 170 Нм едва при 1800 об/мин.
Клиентите ще могат да поръчват още 4-цилиндров мотор със 100 к.с. и турбо и въртящ момент 200 Нм, модифицираните да покриват Евро 6 атмосферни 1,2- и 1,4-литрови двигатели, както и 1,3 CDTI със 75 или 95 к.с.
Новият дизайн подчертава фамилната принадлежност
Corsa е подчинена на нова дизайнерска линия. „Предшественикът правеше впечатление на по-висок, при новата генерация залагаме на широчината“, обяснява главният инженер Андреас Ципсер. С по-ясно очертани странични части и предница като при Adam Corsa получава характернота за марката „лице“, а задните светлини напомнят за Astra. Интериорът също е променен – със 7-инчов тъчскрийн и по-качествени материали. Цялата електроника е сменена, така че да бъде възможно имплементирането на екстри като инфотейнмънт системата IntelliLink с функция MirrorLink за дублиране на съдържанието от дисплея на мобилен телефон. Предната камера позволява разпознаване на пътни знаци, предупреждение за сблъсък и асистент за следене на лентата. Нови са също системата за следене на мъртвия ъгъл в пакет с полуавтоматичния паркинг асистент.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!