Експериментът на BMW да направи перфектния по размери и функционалност автомобил продължава с пълна сила. Компанията вярва, че с кръстоска между различни класове автомобили ще постигне перфектната рецепта. Дали това е правилният път? В този случай резултатът е премиум кола, която никога няма да разбереш, че я искаш, преди да си я пробвал. Първият Gran Turismo модел се появи преди три години. Серия 5 GT изглеждаше като повдигната на крик Серия 5 с по-особена задница. Сега баварците отново ни карат да гледаме втренчено и да се почесваме по главите. Вторият опит за перфектен по размери и функционалност модел се казва Серия 3 GT. Това е хечбек на Серия 3 седан, който трябва да намери нова пазарна ниша в средния клас премиум автомобили, да се хареса и да се продава достатъчно добре.
BMW Серия 3 GT няма нищо общо със седан или комби. По-точно той надвишава всичките им качества. Нещо кото мутирал член от семейството, страдащ от гигантизъм. Целта на модела е да привлече клиенти, които да го ползват всестранно, без да се лишават от естетиката на купе. Той е значително по-дълъг, по-висок и по-широк от Серия 3 комби, междуосието му също е по-дълго, но въпреки това изглежда ниско и динамично. От пръв поглед прави впечатление изразителната и агресивна предна част с мощна бъбрековидна решетка и страхотни двойни фарове със светлинни пръстени и LED акцентиращи светлини. Четирите врати без рамки на прозорците, снижаващата се линия на покрива, огромният заден багажник с активно крило и издължените L-образни светлини са типични пропорции на едно спортно купе, но в същото време загатват и за висока функционалност. Спойлерът ми направи приятна изненада, въпреки че се издига автоматично при скорост над 110 км и се прибира под 70 км/ч, чрез натискането на бутон може да го изкарате/приберете, когато си поискате.
Защо Gran Turismo? Според името автомобилът е предназначен за дълго пътуване. Може би това е причината той да е с 200 мм по-дълъг от Серия 3 комби, като общата му дължина е точно 4824 мм. Колесната му база е 2920 мм, или с 110 мм по-дълга, а височината му е 1489 мм - увеличение с 81 мм. Тези цифри са от огромно значение. Отвътре пространството няма нищо общо с досегашните 3-ки. Задните места са получили допълнително 70 мм пространство. Височината е достатъчна, за да могат по-големи деца или по-ниски възрастни да се изправят, без да си ударят главата. Отпред кокпитът е идентичен с този при другите модели Серия 3, но отново прави впечатление огромното пространството. Разбира се, всички по-важни функции са ориентирани към водача. С други думи, пространството в купето създава усещане, че си в Серия 5. Багажникът също е претърпял пълна промяна. Ако са ви заети ръцете, може да го отворите чрез леко подритване на задната броня, а за затваряне просто натискате бутон. Обемът му е 520 л, но ако не са ви достатъчни, махнете двете кори, повдигнете пода, който е с амортисьор, и ги поставете в специално създадено за тях място. При нужда от още място, отстрани се намира лост, които при издърпването му сгъва задните седалки в съотношение 40:20:40, така обемът на багажника нараства на 1600 литра. Щях да забравя, тук е разположен и 12-волтов контакт, с който може да си захранвате всякакви електрически джунджурии.
Всичко дотук е страхотно, но дали Серия 3 Gran Turismo е запазил динамиката и духа на BMW. Карах версия с 2,8-литров 4-цилиндров бензинов агрегат с мощност от 245 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Въпреки значително по-големите размери, колата ускорява впечатляващо. От 0 до 100 км/ч са нужни 6,1 сек. Разбира се, заводският разход от 6,4 л/ 100 км дори с 8-степенния автоматик не успях да го постигна, но и нямах желание. Изминах 400 км, а при средна скорост от 165 км/ч компютърът показа 11,6 л/ 100 км, което е задоволително. Да, при по-висока скорост разходът нараства значително, педалът на газта е супер чувствителен и без проблем моментният разход показва максималната си стойност. Въпреки височината си, с над 200 км/ч моделът се държи стабилно, няма никакво бучене (като в X5 например), единствено трябва да спирате и да чистите стъклото и фаровете от безброй размазани мушици, и то доста често. Разпределението на масата е перфектно - 50:50, управлението е меко и директно, а позицията на седене е висока и създава впечатление, че сте в SUV. От друга страна, Head up дисплеят, който освен скоростта и индикациите на навигацията разпознава и пътните знаци, уредите по централното табло, огромният екран и i-Drive контролерът са позиционирани така, че не се налага да се местите, навеждате, дори да се протягате. Да не забравя и огромните джобове във вратите. За пръв път ми се случва да побера бутилка от 1,5 л във врата. Всичко това прави BMW Серия 3 Gran Turismo перфектен автомобил за дълги пътувания. Цената от 80 700 лв. с ДДС за тази версия не е малка, но пък затова получавате не един, а цели три автомобила в едно – седан, комби, а защо не и SUV.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!