След изтичането на снимките вчера BMW показа официално новото поколение M3 Седан и M4 Купе. След като от предшественика, BMW M3 Купе от четвърто поколение, бяха произведени над 40 000 екземпляра, сега BMW M4 Купе продължава историята на успеха – и с означението „M4“ подсказва за моделното семейство, на което е базиран новият М-модел. За пръв път едновременно с купето се представя и вариантът с 4 врати, който в съответствие с логиката се нарича BMW M3 Седан.„От четири поколения на модела насам BMW M3 комбинира гените от моторните спортове с неограничената пригодност за всекидневието в една изключително емоционална цялостна концепция”, казва д-р Фридрих Ничке, председател на Управителния съвет на BMW M GmbH. „BMW M3 Седан и BMW M4 Купе последователно продължават тази основна идея. Двигателят е сърцето на всеки модел на BMW M: новият шестцилиндров турбодвигател комбинира преимуществата на високооборотен атмосферен двигател със силните страни на турботехнологията. Последователно олекотената конструкция осигурява понижаване на теглото от около 80 кг спрямо предходния модел. BMW M3 и BMW M4 предоставят технология от моторните спортове на обществените пътища. Моделите са изпитани при хиляди обиколки по легендарната Северна отсечка на Нюрбургринг – най-взискателната състезателна писта на света. Старателната и страстна работа при разработката превръща двата модела в мощни спортни автомобили, които поставят нови стандарти по отношение на цялостната концепция, прецизността и пъргавината.” Напълно новият и разработен специално за новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе, шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотна концепция, осигурява максимална мощност от 431 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон – с което надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %. Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и при BMW M4 Купе отнема 4,1 сек (с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя).В сравнение с предишния модел теглото е понижено с около 80 кг за постигането на най-висока динамика на управлението при образцова ефективност. Така собственото тегло на BMW M4 Купе е 1497 килограма. Това е възможно благодарение на последователното прилагане на интелигентната олекотена конструкция. Сред иновациите в тази насока са разширеното използване на леки материали като армирана с въглеродни нишки пластмаса и алуминий за множество компоненти на окачването и каросерията. Така например и двата автомобила са с карбонов покрив. Сред най-важните задачи при разработката на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е била пригодността за състезателната писта. Затова двата модела са оборудвани с охладителна система, адаптирана към изискванията на състезателните писти, която да гарантира оптимални работни температури на двигателя, турбокомпресора и трансмисията. По време на разработката инженерите работят в тясна връзка с професионалните състезателни пилоти на BMW Motorsport, особено по време на фините настройки, което позволява подчертаване на спортния характер на двата модела. Така например пилотите от DTM Бруно Шпренглер и Тимо Глок са участвали в множество обиколки по "Нордшлайфе" за тестване и настройки на автомобилите.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!