Mercedes-AMG е на ход с ново високотехнологично бижу - механичното 4,0-литрово битурбо сърце AMG. Този „ве осмак“ ще пришпорва GT автомобили, но едновременно с това производителите обещават и икономия на гориво. С максималната си мощност от 510 к.с. при 6250 об/мин и максималния си въртящ момент от 650 Нм при 1750 – 4750 об/мин при маса от едва 209 кг, двигателят е най-лекият в класа си.
Новакът ще е първият спортен мотор със сухо смазване на картера. Двата турбокомпресора не са монтирани от външната страна на цилиндъра, а вътре в самата “V” конфигурация. Предимствата са компактни размери, оптимална реакция и ниски нива на вредните емисии. Сухото смазване позволява двигателят да е монтиран по-ниско, което измества центъра на тежестта по-близо до пътя и дава основа за високо странично ускоряване.
Вътрешнофирменото обозначение на мотора е M178, а сухата му маса е едва 209 кг, което го прави най-лекия двигател в сегмента. Степента му на сгъстяване е 10,5 : 1
Производителите обещават невероятен звук, който е толкова важен за моторите от този род. Освен това двигателят е с функция ECO start/stop.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!