Появата на новото BMW Серия 2 заслужава голямо отпразнуване. Изглежда страхотно, по-добре от своя предшественик, защото притежава разумни размери и модерна техника. Подобно на Серия 3 Coupе и кабриолет, които сега се наричат Серия 4, както и на Серия 6, която в техническо отношение не се различава от Серия 5, сега BMW преименува Серия 1 Coupе и кабриолет – те вече ще се наричат Серия 2. Според плана по-голямото число ще донесе повече престиж и разбира се, по-високи цени.
Традиционно новият модел е пораснал. Серия 2 с дължина от 4,43 м е със седем сантиметра по-дълга от досегашното Coupе на Серия 1, както и с 11 см над версиите с 3 и с 5 врати. Широчината му е с 3 см по-голяма от тази на Серия 1 Coupе, височината е минимално по-малка (0,5 см), междуосието е с 3 см по-дълго, по-голяма е и следата. Това се е отразило много добре на пропорциите. Всичко е перфектно – нови, по-гладки форми с по-големи бъбреци – сега триизмерни като при Серия 3, по-ниска каросерия, естествено с извивката на Хофмайстер, елегантна задница - Серия 2 изглежда удължена, хармонична и действително малко по-внушителна от своя предшественик.
Отвътре няма екстравагантности, оборудването е от Серия 1, разбира се по-модерно. Например най-новото поколение iDrive с елегантен монитор и Контрол на шофирането. Предлаганото място ще съответства на това на предшественика. Отпред скроено по мярка, без да е тясно. Както и не особено удобно за възрастни на втория ред седалки. BMW говори за 2 см повече пространство за краката. Вместимостта на багажника сега е 390 л, в Серия 1 Coupе бяха 370, като освен това облегалките се сгъват поотделно (серийно). Тъй като при Серия 2 се задвижват задните колела, 6-цилиндровият двигател е разположен надлъжно. Този автомобил заслужава да бъде адмириран. Още повече че знаем какво ни очаква: следващото поколение на Серия 1 и Серия 2 ще бъде с предно задвижване, двигатели с 3 цилиндъра и вероятно още повече електронни помагачи.
В момента двигателите и техниката на Серия 2 са от актуалната Серия 1, като единствено двигателите са сортирани по друг начин. За Серия 2 остават по-мощните агрегати. Гамата включва само два бензинови двигателя – 220i със 184 к.с. и 235i с 326 к.с. Прибавяме и три дизелови: 218d със 143 к.с., 220d със 184 к.с. и 225d с 218 к.с. Ще има и 228i (с 245 к.с.), но само за САЩ. Серийно BMW ще монтира 6-степенна механична трансмисия, а срещу доплащане ще се предлага 8-степенната автоматична трансмисия на ZF.
Премиерата на Серия 2 ще бъде в началото на следващата година на автосалона в Детройт, а от март 2014 г. автомобилът ще бъде на пазара. Цените ще стартират от 29 800 евро за 218d – не е малко, все пак 118d с три врати се предлага за 26 650 евро. Най-изгодният бензинов модел 220i ще струва 29 950 евро, а 120i със 170 досега струваше 28 700 евро. Най-скъпата Серия 2 ще бъде M235i с 326 к.с. за 43 750 евро (135i с 306 к.с. струваше 40 750 евро). Тези суми обаче едва ли ще смутят феновете.Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!