Имах възможността да тествам едновременно два модела на Ford от доста различни класове – Fiesta и Kuga, които отскоро са в родните шоурумове на марката с начални цени от 19 990 лв. с ДДС за компактната „гражданка“ и 42 990 лв. за достолепния SUV.
Моделите SUV – особено търсени
На фона на спадащите в европейски мащаб продажби на автомобили, има един сегмент, който бележи ръст, и това е т.нар. SUV. Отговорът на Ford към това предизвикателство идва под формата на новото поколение на Kuga, който беше най-бързо смененият модел на марката. Старата версия не успя да „навърти“ и пет години. Правят новака на глобалната платформа на Focus, на чието поведение на пътя Kuga наистина е започнал да наподобява, но все още се чувства нрава на един класически SUV.
Двигателите на Kuga
Бензиновата гама включва 1,6-литров Eco Boost с макс. мощност 150 или 182 к.с., първият от които е „спряган“ с 6-степенна механична трансмисия със Stop-Start и задвижване 4х2, а вторият – с 6-степенен автоматик Durashift и 4 задвижващи колела. Всички дизелови мотори са 2,0-литрови, като най-слабият разчита на 115 „коня“. Той е с предно предаване и 6-степенна механична предавателна кутия. Средният е с макс. мощност 140 к.с., като тук възможните варианти с три – с „ръчка“ и предно задвижване или с 4х4, както и с новия 6-степенен автоматик Powershift (точно този вариант изпробвах и по време на теста при мен показа среден разход от 9,6 л/100 км). Топ версията на дизелите е с макс. 163 к.с. Тя е само с 4х4, но се спряга с двата вида трансмисии.
Haldex-ът е заменен от нова система на Ford
Ако предишният Kuga беше само с Haldex, този вече се радва на новоразработената система на Ford, способна да прехвърли до 100% от въртящия момент към предния или задния мост, като показва на дисплея в автомобила колко мощ отива към колелата. Освен всичко останало новият Kuga е по-евтин от предшественика си.
Fiesta – любима не само на жените
Старата Fiesta e доста успешен модел на Ford и е най-продаваният в класа си в Европа и у нас (ако не броим всички модификации на Logan за един модел). Фейслифтът е с променена радиаторна решетка и освежен дизайн, който кара кокетната гражданка да изглежда доста по-агресивна. Предишният модел имаше доста „по-усмихната“ муцунка. Макар и нарочен за дамски автомобил, се оказа че 50% от купувачите му са мъже.
Богат избор от агрегати
Все още се предлагат старите бензинови двигатели -1.2 (82 к.с.) и 1.4 (96 к.с.). В гамата обаче влиза и 1,0-литровият 3-цилиндров EcoBoost с две версии на мощността – 100 к.с. и 125 к.с. със Старт-Стоп. Именно този вариант тествах, като при нас даде среден разход 6,8 – 6,9 л/100 км, съчетани с невероятно енергично потегляне и пъргаво поведение на пътя. Макс. скорост по каталог е 196 км/ч, но ние не препоръчваме да вдигате повече от 160 км/ч, въпреки че и при такива данни, малкото градско автомобилче оставаше стабилно, без да става невъобразимо шумно.
На върха на бензиновата гама е 1.6 Ti-VCT със 105 к.с. и Powershift 6. Тази трансмисия е същата като на Kuga, но е адаптирана за малък двигател.
Дизелите са два – новият базов 1.5 TDCi (75 к.с.) и 1.6 TDCi (95 к.с. и Стоп-Старт, способен на среден разход от 3,6 л/100 км).
SYNC задава GPS координати на местния език при авария
С новата Fiesta дебютира системата Ford Eco Mode, която оценява стила ви на шофиране и дава съвети за по-икономично управление. Другото чудо е т.нар. SYNC, която позволява гласов контрол на устройствата чрез връзка със смартфона ви. Към нея върви и функцията „помощ при авария, която директно набира 112 чрез свързания с Bluetooth мобилен телефон и на чист български (съотв., ако сте в друга страна – на местния език) съобщава вашите GPS координати и търси помощ. Системата владее цели 26 езика и има потенциала да спасява до 200 човешки живота годишно.
Цена за качество
Цената на фейслифта остава приблизително същата, при все че голяма част от доскорошните „екстри“ са включени в стандартното обзавеждане като асистент при потегляне под наклон, ESP, общо 7 въздушни възглавници, включително и за коленете на шофьора. Не е случайно, че моделът получи максимална оценка за безопасност от EuroNCAP.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!